Mogen particulieren plek bieden aan Tiny Houses?

1. 2 jaren geleden

Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb even een vraag. Mogen particulieren met veel land, geheel zelfvoorzienende Tiny Houses op hun terrein toestaan?

Groet, Margot

2. Bewerkt 2 jaren geleden door Vrijbuiter

Moreel gezien zeker wel.

Juridisch gezien absoluut niet, tenzij je een vergunning ervoor krijgt.

3. Oke, dank je wel.

4. Er schijnen wat minder bekende opties te zijn. Vaak mag een boer één prive camper op zijn erf hebben staan. Dat prive is vast op te rekken :). Ook schijnen er mogelijkheden te zijn voor iemand die mantelzorg verricht. Nogmaals van horen zeggen en ik kan hier weinig over vinden. Waarschijnlijk omdat de overheid wederom niet wil dat mensen creatief worden...

5. Dan heb je toch niet goed gezocht @hvdkamer ... Ik vind binnen 3 tellen dit, alles wat je wil weten over mantelzorgwoningen:

https://vng.nl/files/vng/nieuws_attachments/2014/20140218-vragen-antwoorden-mantelzorgwoningen-def.pdf

6. Tja, het maakt vaak uit welke zoektermen je gebruikt. En eerlijk gezegd heb ik alleen maar een snelle poging gedaan voor het berichtje hierboven. :). Dank voor de link, ga het eens lezen...

7. Boeren mogen wel honderd privé kampers op hun terrein hebben staan, zolang ze er maar niet in wonen. Of de gemeente er blij mee is, dat valt te bezien, maar verbieden kunnen ze het niet.

of Meld je aan om te reageren!