Muur in badkamer

1. vorig jaar

Hoi,

Welke platen zijn het beste te gebruiken voor de muur in de badkamer?
    Ik neem aan dat populieren multiplex hier niet handig is ivm het vocht.
    De muren worden waarschijnlijk bekleed met PVC of iets dergelijks.

Groet,
    Tom

2. Multiplex kan wel, met een waterdichte laag daarop. Ik weet niet meer hoe het heet, wat wij er op gesmeerd hebben, maar het was roze en droogde transparant op (gelukkig :P). We hebben 2 lagen gedaan.

3. Waarom zou je in godsnaam een voorzetwand voor een muur zetten in een TH. Dat is toch zonde van de ruimte. Ik zou die muur bedekken dmv leemstuc, een andere stucmateriaal of tegels.

4. ik gebruik takken en (licht)leem voor de badkamer muur. Op plaatsen waar het nat kan worden kun je tegels of tadelact gebruiken.

5. wedi-platen zijn heel handig in een natte ruimte. Heel licht, makkelijk te verwerken en watervast.

6. Met een rondom dichte kunststof douchecabine heb je het WATERprobleem bijna geheel opgelost.
    Je hoeft dan alleen nog iets met STOOM en LUCHTVOCHTIGHEID in je badkamer. Da's een kwestie van watervast multiplex, waterdichte afwerkingen, afschot van vloer (dweilen, spatjes water, lekkages), ventilatie maar mogelijk ook juist luchtvochtigheidsbuffering in waterdampopnemende materialen.
    Ik zou er altijd voor zorgen dat stoom van het douchen niet in je andere verblijfsruimtes kan komen (dichte deur).
    Dat ventilatie in je woning richting de badkamer gaat en daar je woning verlaat (nu heb je opeens juist een ventilatierooster in je badkamerdeur nodig).

En zo zijn er nog wel wat ontwerpprincipes. To say the least...

Als je hierin helemaal los wilt gaan, zie dan

van Corbett Lunsford, Youtube "Home Performance"
    en hun kanaal:

of Meld je aan om te reageren!