Stel je even voor

1. ‹ Ouder
  2. 3 jaren geleden

Dag. Ik heet Marcel en woon in Doetinchem. Momenteel wordt er aan mijn tiny house gebouwd. Naar verwachting zullen wij (we zijn met 2) in oktober in ons huis kunnen gaan wonen.
    Dat willen wij het liefst op een plek in de Achterhoek.

Mijn plannen en doel: het concept 'tiny housing' voor het voetlicht krijgen bij gemeentelijke overheden en in de politiek. En ernaar streven om het wonen en leven in een tiny house een geaccepteerde, legale keuzemogelijkheid te laten worden.

3. Mijn naam is Conny, woon in Tiel en ben opgegroeid in de Betuwe. Sinds enige tijd ben ik besmet met het tiny house virus en ben me serieus aan het oriënteren op deze fantastische mogelijkheid van duurzaam en in vrijheid leven.
    Ik ben 47 jaar jong en gevoelsmatig op de helft van mijn leven en op een kantelpunt. Wat ga ik doen om mijn toekomst zo in te richten, dat ik een prettige oudedag tegemoet kan zien, zonder schulden, zonder vastzitten aan grote verplichtingen en met vrijheid om te doen wat ik belangrijk vind.
    In Tiel is een groep mensen in gesprek gegaan met Groen Links, die initiatieven van harte steunen. Ik probeer me daarbij aan te sluiten om zo te kunnen helpen het verschil te maken en ter voorbereiding op de daadwerkelijke move naar mijn eigen tiny house.

4. Bewerkt 3 jaren geleden door ria simons

Mijn naam is Ria Simons.
    Ik woon al 30 jaar in Tiel. De Betuwe heeft mijn Limburgse hart gestolen.
    Sinds jaren ben ik bezig om duurzaam wonen in Tiel van de grond te krijgen.
    Nu lijkt het er op dat het met de Tiny Houses gaat lukken!!
    Groen Links en de PvdA staan er achter en zijn enthousiast.
    Met behulp van Stefan Haaksman en Rick Veenendaal van het CVJO Rivierenland, gaan we dit traject realiseren! Ik weet het zeker!
    We gaan er in elk geval 200% voor.
    Mijn droom is binnen 1,5 jaar mijn eigen Tiny House met homeopathische praktijk aan huisje, te bewonen!
    Facebook: Woondromers Tiny Houses Tiel

5. Ik ben Chris en ik woon in de prachtige Bollenstreek.
    Vanuit mijn achtergrond als bouwingenieur en gezien mijn ruime ervaring met, en contacten bij, woningcorporaties en overheden wil ik graag een bijdrage leveren aan het onderdeel 'regelgeving' van deze site. Heb geen andere manier gevonden om me aan te melden, dus bij deze!
    Zelf wil ik over een aantal jaren op een mooi en betaalbaar plekje in de natuur wonen, hoe en waar daar droom ik lekker nog even over door. Ondertussen zet ik me in om de mogelijkheden daartoe zo breed mogelijk te faciliteren!

6. Ik heb of Facebook gezien dat er een projectgroep wordt opgestart. Bij deze laat ik weten dat ik geïnteresseerd ben een bijdrage hieraan te leveren. Aangezien ik via mijn werk (als toezichthouder grotstedelijke projecten in A'dam en omgeving) dicht bij het vuur zit en zelf ook een stuk grond zoek in de Zaanstreek waar ik een Tiny house kan bouwen In Almere zijn ze al een tiny house farm aan het ontwikkelen. Almere maakt gebruik van een Bouwbesluit licht. Gezien de vakantieperiode zal ik de 2e week van aug. weer aanwezig zijn. Tot horens mvg Peter

7. Hoi, ik ben Remko. Inmiddels ben ik onderdeel van de projectgroep regelgeving en onderdeel van Tiny House 073 (regio 's-Hertogenbosch). Op dit moment ben ik bezig aan het ontwerp van mijn eigen Tiny/Small House om daar volgende zomer te gaan wonen, liefst in 's-Hertogenbosch. Daarnaast ben bezig met een samenwerking op te zetten met meerdere professionele partijen om Tiny Villages op meerdere plekken in Nederland mogelijk te maken.

8. Hoi, ik ben Esmee en 19 jaar geleden lieten we een huis (175m2) in Zuid-Frankrijk bouwen. Gedurende de bouw woonde wij in een caravan op het terrein. Dat beviel heel erg goed. Toen na 2 jaar het huis klaar was en onze spullen arriveerde ( die in de opslag stonden), hadden we daarvan nix gemist. Dan gaan je ogen wel open. Sinds bijna 2 jaar wonen we in een, van afvalmateriaal, zelfgebouwd TH. (huis + grond verkocht maar zelf 2000m2 gehouden waar we zelf wonen) Het huis is 23m2 en heeft alles wat we willen. Zijn volledig off-grid. (internet uitgezonderd) We genieten volop van ons TH en de natuur om ons heen. Onze vaste lasten zijn 198€ per jaar (tax terrein) en 240€ per jaar internet. Ik hoop hier bij te dragen om een TH voor andere mensen ook mogelijk te maken.

9. Hallo, ik ben Marijn en heb een paar maanden geleden Tiny House Gooise Meren opgezet. We hebben al stappen richting gemeente gezet maar het gaat allemaal erg langzaam. Intussen ben ik ook individueel aan het zoeken naar een jaarplaats op een leuke camping. Binnenkort ga ik er een bezoeken. Ik zie dit als tijdelijke oplossing.

10. Hallo
    Ik ben Klaas, vader van 2 dochters (5 en 7) en sinds kort gescheiden.
    Het idee van een tiny house spreekt me al jaren aan maar pas sinds de scheiding en de gedwongen
    verkoop van onze koopwoning komt het lekker dichtbij.
    Mijn idee is om zoveel mogelijk zelf te doen en waar ik twijfel of hulp nodig heb dit uit te besteden of verder te leren.
    Tevens wil ik in de toekomst in de regio Veendam graag de mogelijkheid zoeken om een plekje te realiseren voor meerdere tiny houses bij elkaar.
    Tiny house is voor mij een kleinere ecologische voetdruk, minder financiele zorgen, simpeler leven en meer in de natuur, bovendien zou het leuk zijn als hiermee de noodzaak om full time te werken tot een optie zou gaan behoren.

11. Hallo, ik ben Pam. Geboren op Curacao, getogen in Nederland en sinds 17 jaar weer wonend in een eigen huis op Curacao. Ben echter al jaren bezig om mn leven te versimpelen en voel me daar heel goed bij. Verhuur momenteel delen van mn huis aan studenten. Ben sinds een aantal maanden bezig mijn droom te realiseren: off grid wonen in de natuur. Gezien het witte mieren probleem bij mn huidige woning heb ik gekozen voor het werken met een shipping container en niet voor houtbouw. t Begint nu ergens op te lijken en eindelijk is er ook duidelijkheid over een definitieve plek op een heel landelijk deel van het eiland! Omdat ik echter geregeld in Nederland/Europa kom en ik, zeker in de heetste maanden, daar wil verblijven ontstond het snode plan mijn huidige woning te verkopen en nog een off grid plek te creeren. En als er geen grenzen zijn: zelfs 2. Eentje meer in de buurt van familie (die in Nederland woont) en eentje in Portugal waar nog zoveel ruimte en vrije natuur is, en het leven relatief goedkoop Ik leef nu van een bescheiden pensioentje en wat losse klussen doen en dat gaat prima. Als ik zelf niet in het off grid huisje woon wil ik het voor een klein prijsje verhuren b.v. aan mensen die van off grid willen proeven, of aan vakantievierende vrienden en bekenden. Ben erg voor simpel, eco, permacultuur, recycling, ruilcultuur e.d.

12. Hallo. Samen met mijn vrouw Madelief ga ik het Regenbooghuisje (laten) bouwen. Ons plan was eerst om volgend jaar te beginnen, rustig aan, maar door plotseling verkoop van ons tijdelijk gehuurde appartement hebben we de plannen moeten vervroegen. 1 september staan we op straat,. We gaan tijdelijk in een caravan wonen en van daaruit hopen we ons huisje in te kunnen. Het liefst ook nog voor het echt te koud wordt, de caravan is niet geschikt voor winters.
    Ik hoop dat we bij de gemeente Heemskerk of Beverwijk een Tiny-house plek kunnen ontwikkelen, we zijn er mee bezig maar dat duurt natuurlijk nog wel even.

Ondanks dat we straks dakloos zijn, voelt het heerlijk vrij. We zien wel waar het schip strandt.

13. Hoi allemaal.

Ik ben Via de Facebookgroep hier terecht gekomen. ik ben 32 jaar en vader van 2 kinderen en woon in Dronten. Ik ben op zoek naar een plek om te wonen waar ik niet de 30 jarige last meedraag of overgeleverd ben aan particuliere huurtarieven. Niet omdat ik perse goedkoop wil wonen maar wel in vrijheid bewuster wil leven en reizen.

Een tijdje heb ik er aan gedacht om heel erg mobiel in een camper te gaan wonen. Hiervoor kies ik niet omdat ik voor de kids een zekere stabiele basis wil hebben wat me brengt bij het Tiny House. het leukst lijkt het me om in een woongroep o.i.d. te wonen omdat ik graag mensen om me heen heb. het plan is momenteel nog niet gesmeden maar ik streef er naar om in 2017 een eigen huisje gebouwd te hebben.

sinds een aantal weken ben ik al lekker aan het downsizen en kom nu op een punt dat er spullen richting de kringloop gaan waar ik net iets meer moeite mee heb :). de volgende stap is een concreet ontwerp maken en te zoeken naar een mogelijke staplek. Mochten jullie tips hebben voor plekken of ontwerpers hoor ik het graag.

14. Hallo allemaal,

Ik ben Rianne, 23 jaar oud. sinds enige tijd volg ik de ontwikkelingen van tiny house Nederland op de voet. Zelf ben ik enorm enthousiast geworden over de tiny houses. En nu is het daadwerkelijk een droom geworden om zelf in een tiny house te gaan wonen!! ik ben bezig in Ridderkerk om hier een plek te gaan creëren voor tiny house. net begonnen met contact te zoeken met de gemeente etc. spannend !! maar mega leuk om te doen :) dus hebben jullie ontwerpers of tips zijn deze zeker welkom :)

15. Hallo allemaal,

ik ben Gijsbert, 38 jaar. Samen met mijn vrouw en onze 2 kleine kindjes willen we heel graag in een tiny house gaan wonen. Ik ben inmiddels sinds een paar maanden bezig met bouwen en hoop eind van het jaar ongeveer klaar te zijn. Ik heb zelf een timmer- en installatiebedrijf en doe eigenlijk alles zelf. Ik hoop ook voor anderen te kunnen gaan bouwen, waarbij ik me richt op huisjes voor 2 personen of meer.
    Ons TH wordt helemaal zelfvoorzienend, wat een leuke uitdaging is.
    We willen graag in onze huidige woonplaats Zeist blijven en hebben al een aantal positieve gesprekken gehad met de gemeente. We moeten zelf een plek zoeken en hopen dat de komende tijd te gaan doen.
    Als je ons wilt volgen kan dat op http://www.facebook.com/OnsTinyHouseAvontuur

16. [deleted]

27 jul 2016

...

17. Hallo,

Ik ben Ep, sinds februari ben ik bezig om een tiny house te bouwen. In tegenstelling tot de meeste tiny houses bouw ik de mijne niet op een trailer maar wordt het een demontabel huisje, qua uiterlijk iets tussen een tent en een huisje in. Het voordeel van een demontabel huisje is dat je meer vrijheid hebt voor wat betreft de afmetingen en vorm. En ik kan mijn huisje ook relatief makkelijk groter of kleiner maken als dat in de toekomst nodig is.
    Mijn huisje begint nu al redelijk vorm te krijgen, maar voordat ik er echt in kan gaan wonen heb ik nog wel wat werk te verzetten, ik verwacht zo rond november te kunnen verhuizen.
    Je kan mijn vorderingen volgen op mijn blog: epshuisje.wordpress.com

18. Hoi Allemaal,

Ik ben Sanne (42 jaar) en ik ben al een tijdje op zoek naar een "andere manier van leven".
    Nu woonachtig midden in het centrum van Amsterdam maar ik merk dat de drukte en de hoeveelheid "prikkels" me te veel begint te worden (zal wel een midlife dingetje zijn ofzo).
    Een paar jaar geleden zag ik voor het eerst een TH op youtube voorbij komen en het laat me niet los.
    Wat mij te gek lijkt is om een groepje mensen te vinden die net als ik "anders" willen leven zonder daarbij gelijk in het extreme "geitenwollen sokken" stereotype te gaan.
    Een groep mensen die samen met mij aan een nieuwe plek willen werken...samen zoeken naar een plek, samen huisjes bouwen, samen moestuin e.d. maar wel ruimte om allemaal ook je eigen ding te doen.
    Het bestaat vast al maar ik kan het nog niet echt vinden in de manier die ik zoek...dus ik hoop hier mensen te vinden die het zelfde denken als ik.
    Ik ben er zelfs nog niet eens over uit of dat perse in Nederland zou moeten zijn.
    Land in bijv. Portugal is goedkoop en de regels daar zijn een stuk flexibeler heb ik het idee...maar misschien zit ik er wel helemaal naast hoor...dus ik hoop hier vooral sparrings partners te vinden en ideeen op te doen.

Groetjes
    Sanne

19. @Mho Dag. Ik heet Marcel en woon in Doetinchem. Momenteel wordt er aan mijn tiny house gebouwd. Naar verwachting zullen wij (we zijn met 2) in oktober in ons huis kunnen gaan wonen.
    Dat willen wij het liefst op een plek in de Achterhoek.

Mijn plannen en doel: het concept 'tiny housing' voor het voetlicht krijgen bij gemeentelijke overheden en in de politiek. En ernaar streven om het wonen en leven in een tiny house een geaccepteerde, legale keuzemogelijkheid te laten worden.

Hallo Marcel! Wat fantastisch, je doelstelling komt aardig overeen met die van ons (Tiny House Nederland ;) Heb je ook een website waar we jullie vorderingen kunnen volgen? Groetjes, Marjolein

20. Dag Marjolein. Dank voor jouw reactie. Nee een website heb ik niet. Ons TH gaat worden gebouwd door Kernhout in Leek. Over doelstellingen etc, heb ik binnenkort een gesprek met Koen Derksen (ik heb enige tijd terug kenbaar gemaakt graag waar mogelijk een steentje bij te dragen aan THN). Vrgr. Marcel

21. Hai,

Mijn naam is Sher en ik studeer aan de kunst academie in Enschede. Voor het laatste jaar van mijn studie moet ik een scriptie schrijven, en als onderwerp voor deze scriptie heb ik gekozen voor: "de toekomst van wonen" Er zou ook een groot gedeelte over tiny houses gaan, omdat ik dit een interessante "nieuwe" woonvorm vind. Ook het duurzaam leven, ontspullen, zelfvoorzienend zijn, vrij van schulden/hypotheek en voor "terug naar de basis" in een wereld waar alles steeds sneller,beter en mooier moet zullen aanbod komen in mijn scriptie.

Nu is het moeilijke punt voor deze scriptie, dat het over de toekomst gaat. Literatuur, docu's, enz vinden is voor mij nogal moeilijk. Nu hoop ik hier mensen te vinden die me kunnen helpen bij het adviseren van boeken, websites, docu's, enz.

Ook het af kunnen nemen van interviews met mensen die in een tiny house wonen of architecten zouden erg welkom zijn. Of het zelf ervaren van een tiny house.

Ik hoop dat er mensen zijn die wat informatie met me willen delen.

alvast bedankt.

Groet,
    Sher

22. Nieuwer ›

of Meld je aan om te reageren!