Stel je even voor

1. ‹ Ouder
  2. 2 jaren geleden
    Bewerkt 2 jaren geleden door Guy

Hallo,

ik ben Guy,zaakvoerder van een Belgisch bedrijf in bedrijfswageninrichting.
    Ik heb onlangs een grote trailer gebouwd voor mijn eigen voorziening in transport en in de zoektocht naar een gepast chassis heb ik het idee Tiny house ontdekt.
    Aangezien de wachttijd voor een chassis erg lang was,heb ik in die tijd voor mezelf de mogelijkheid uitgezocht om wettelijk zelf een chassis te bouwen en dat is gelukt.
    Ondertussen is dat project uitgevoerd en staat de 7.5 meter lange trailer er en hij doet zijn taak perfect zoals gepland.
    Nu heb ik met die bouw best wel wat ervaring opgedaan in materialenkennis en gebruik van isolatie en profielen.
    Ik zou graag het idee Tiny house willen aanbieden in de vorm van chassis en de nodige materialen om een moderne versie ervan te bouwen.Dit wil zeggen met naadloze zijkanten in thermisch geisoleerde sandwichpanelen,die eventueel achteraf nog kunnen bekleed of bestickerd worden.
    Dit is een grote gewichtsbesparing aangezien er daardoor maar beperkt gebruik van frame nodig is en het gedeelte frame buiten de chassis is volledig in aluminium,waardoor een trailer van 7.5 meter lang inclusief opbouw van 1.8 breed en 2 m hoog slechts 1400 kg weegt,met 3 assen. In 2-assige vorm kan dit nog 100 kg minder worden.
    Wie interesse heeft om dit concept mee uit te bouwen,is welkom om op deze post te reageren.

3. Hoi, ik ben Iris en ik studeer nog in Delft. Over 2 à 3 jaar wil ik in een Tiny House gaan wonen (ik weet nog niet of ik zelf ga bouwen) met mijn 2 katten. Ik ben zeer geïnteresseerd in de TH's door de ecologische voordelen (ik ben ook vegan), de betaalbaarheid en de vrijheid die een huis op wielen geeft. Ik ga de komende paar jaar ook bij de gemeente Delft proberen het voor elkaar te krijgen dat in TH's inschrijven mogelijk is!

4. Hoi! Ik ben Eline, ik woon in Amsterdam West in een appartementje en werk in Leiden.

Ik heb op dit moment nog geen concrete plannen voor een TH in (omgeving van) Amsterdam, maar wil graag leren wat er kan en wat er gebeurt. Mijn ideaal zou een huisje zijn dat ik heb laten ontwerpen en bouwen, meer in de natuur dan in de stad, maar wel dichtbij de stad of op een rustige plek in de stad. Zodat er ook een moestuintje en een paar kippen kunnen komen. Een mens kan dromen :-). En dat samen met andere tiny houses en hun bewoners!

5. Hoi, ik ben Nina en ik woon in Amsterdam. Ik speel al lang met het idee om in een tiny house te gaan wonen maar zie weinig initiatieven voorbij komen in de buurt van Amsterdam. Ik wil in de regio blijven, vnl ivm werk, familie en vrienden.
    Mijn droom is een klein huisje wat meer in de natuur, misschien iets van een "farm" met bv een gezamenlijke wasmachine etc (zoals nu in Oostwolde). Helemaal off the grid kost mij denk ik iets te veel energie (vooral in de Nederlandse winters), maar iets wat er tussenin zit lijkt mij ideaal. Tevens ben ik het zat om te werken voor het betalen van mijn rekeningen en wil ik meer genieten van mijn salaris ipv zo weinig over te houden na mijn vaste lasten dat ik nauwelijks nog andere dingen kan doen. Vrijheid, dus.
    Ik ben gek op dieren en wellicht is dat met een huisje meer in de natuur ook beter te realiseren. Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik ben alleenstaand, niet technisch onderlegd en heb niet zo veel vrije tijd. Ik denk dat krachten bundelen noodzakelijk is. Ik hoop dan ook dat ik via dit forum iets verder kom!

6. @Ylvie Hallo iedereen!
    Wij zijn Yanick en Ylvie, sinds 2010 woonachtig in Lunteren (op de Veluwe).

Wij hebben een recreatiebestemming op het terrein en momenteel staan er een paar oer-oude chalets op het terrein die we voor langere termijn (seizoen) en kortere termijn (week/weekenden) verhuren.

Ben benieuwd waar jullie dat terrein hebben!

7. @Vrijbuiter Ben benieuwd waar jullie dat terrein hebben!

Wij zitten in Lunteren, Gld. Momenteel hebben we de oude huisjes te huur aangeboden staan op www.paardenvakantielunteren.nl (oude website, wanneer ons nieuwe plan klaar is komt daar natuurlijk een nieuwe website bij!).

8. @Ylvie Wij zitten in Lunteren, Gld. Momenteel hebben we de oude huisjes te huur aangeboden staan op www.paardenvakantielunteren.nl (oude website, wanneer ons nieuwe plan klaar is komt daar natuurlijk een nieuwe website bij!).

Dat is bij mij om de hoek! Het wereldje is weer klein!

9. Ik ben Marvin, 29 jaar.
    Ik vind het ontzettend leuk om hobbymatig na te denken over indeling en mogelijkheden van Tiny Houses. Zelf lijkt het mij ontzettend leuk om in een Tiny House te wonen. Mits ik wel voldoende ruimte heb om mijn vele creatieve hobby's uit te oefenen. Helaas is mijn vrouw niet zo ver te krijgen. Maar dat drukt de pret niet om te fantaseren en te filosoferen.

10. Hallo ik stel me graag voor als nieuw lid op dit forum THN, ik ben Dagmar Walle wonend in zuid-Holland op het eiland hoeksche waard. Vandaag heb ik heb goede nieuws mogen ontvangen dat mijn gemeente Korendijk de woon mogelijkheden willen bekijken over Tiny houses. Het wonen van een Tiny house kan na ca. anderhalf jaar dromen toch daadwerkelijk realiteit worden, wat een spannend en vrolijk gevoel geeft. Ik wil ook dan een beroep doen op het forum en Facebook of er meerdere zijn die met mij in de hoeksche waard gemeente korendijk willen wonen.

11. Mijn naam is Frodo Depassé en ik woon in Hoevelaken.
    Ik ben al jaren gecharmeerd van en geïnspireerd door het tiny-house idee en loop al langer rond met het idee/ de wens om voor iemand om een tiny-house te bouwen.
    Niet voor mijzelf want ik woon prima met vrouw en 2 schoolgaande kinderen, maar om voor een klant een op maat gemaakt onderkomen te bouwen.

Ik werk zelfstandig als meubelmaker, interieur bouwer, timmerman in brede zin. Dwz ik doe van alles; naast meubels ook keukens en badkamers en kleine constructies bijvoorbeeld.
    Zie http://frododepasse.nl/ 
    Bij de bouw van een klein huisje kan ik al deze vaardigheden inzetten. Als bouwer is het erg leuk en uitdagend om alle functies van wonen op een klein oppervlak te verwezenlijken, om heel efficient met de (opberg)ruimte omgaan.

Ik kan vanaf het eerste plan-idee meedenken over je tiny-house. Of het ontwerp van een ander bouwen. Het liefst bedenk en bouw ik het samen met de toekomstige bewoner. Op die manier kan het precies op maat gemaakt worden naar alle specifieke wensen van de toekomstige bewoner(s).
    De vorm en afmetingen, de stijl/ het uiterlijk, de mate van off-grid, op wielen of niet, enzovoort, dat ligt aan de bewoner(s) en de plek(ken) waar het komt te staan.

Ik heb hier in Hoevelaken ruimte om er een (of meerdere) te bouwen. Ik weet zeker dat ik in vergelijking met anderen goed en goedkoop ben. Nieuwsgierig geworden?
    Neem dan graag contact op. Hartelijke groeten Frodo

12. Bewerkt 2 jaren geleden door Heslin

Hoi allemaal,

Ik ben Hester, 24 jaar oud en wonende in Amsterdam. Ik ben het zat om de hoofdprijs te betalen en woon nu nog steeds in een studentenkamer door de krappe woningnood. Ik smacht naar vrijheid, natuur en rust en ruimte. Het liefst wonen in een community a la ruigoord, met dieren en moestuin. Het lijkt me geweldig om met mensen te wonen die ook op een liefdevolle manier willen leven, maar toch een eigen fijn plekje te hebben. Door mijn werk ben ik wel gebonden aan wonen in de buurt van de randstad. (Utrecht/Amsterdam) Naast aardig wat filmpjes over tiny houses kijken op youtube ben ik nog onbekend in dit wereldje maar ik weet dat dit is hoe ik graag zou willen wonen. Ik zou graag krachten willen bundelen.

@Ylvie Wat een tof idee! Ik ben ook groot paardenliefhebber, dus ik denk dat onze filosofie met natuurlijk omgaan met paarden/natuurlijk wonen aardig overeen zouden kunnen komen! Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen van jullie plannen.

13. Hoi allemaal,

Ik ben Lianne, 34 jaar oud en een dochtertje van 3 in gedeeld ouderschap. Ik woon in Voorthuizen en ben serieus mijzelf aan het inlezen over de mogelijkheden om vanuit mijn eensgezinswoning over te stappen naar een Tiny House met ons twee en de hond. In het verleden heb ik al in een stacaravan gewoond en in het buitenland heb ik mogen ervaren wat het is om zelfvoorzienend te zijn (vanuit een tent) en ben er helemaal door gegrepen. Letterlijk vrij zijn in eenvoud. Ik ben voornemend op korte termijn mijn gemeente en omliggende gemeenten aan te schrijven en te vragen hoe zij er in staan. Barneveld, Ede, Putten, misschien nog wat verder,maar ik kan en wil niet te ver van mijn expartner gaan wonen ivm onze dochter. Ik merk dat ik het lastig vind om de eerste stappen te zetten oa de correspondentie op te zetten richting gemeenten, dus ik zit nog een stuk voorbereiding. Vind het best ingewikkelde materie met al die wetgevingen etc. Graag zou ik kennismaken met mensen die al Tiny wonen, dus ik gooi bij deze heel graag een lijntje uit naar jullie. Ik ben natuurlijk ook benieuwd of er meerdere mensen zijn vanuit mijn omgeving die mogelijk al van start zijn gegaan of interesse hebben om aan te sluiten.

14. Hoi Lianne,

van Ede weet ik dat er in ieder geval onderzocht is om een TH(OW) wijk te creëren in Otterlo. Geen idee of dat nog doorgaat, maar je zou er naar kunnen informeren.

Gr. Gerjan

15. Hoi Gerjan,

Otterlo zou zeker een mogelijkheid zijn. Zal dat eens gaan informeren, dankjewel.

Grt. Lianne

16. Hallo, ik ben Chris 41 jaar. Ben al heel lang geintreseerd in het Tiny House concept. En nu ze in mijn gemeente ook bezig zijn ermee ga ik er waarschijnlijk 1 bouwen zodra ik groen licht heb. Heb in het verleden al diverse rekreatie woningen op wielen gebouwd dus ben er best bekent mee. Hoop van dit forum een hoop te leren en zal het zeker gaan volgen.

17. Hallo, mijn naam is Dominique en samen met mijn vriendin Imke hebben we een tijd geleden de knoop doorgehakt om ons eigen Tiny House te realiseren. Momenteel wonen we in een appartement in Breda, omgeven door parken en water. We zouden graag een tuin willen hebben, maar we hoeven hierbij niet groter te wonen en onze omgeving in te ruilen voor een standaard rijtjeshuis in een buitenwijk. Een groene omgeving en een knus, gezellig klein huisje voldoet beter aan onze wensen. Ik heb zelf een goed paar rechterhanden en ben tevens erg geïnteresseerd in de techniek welke komt kijken bij een (zelfvoorzienend) Tiny House.

We hebben net als de meeste een website omgezet om de voortgang te volgen. Familie, vrienden en andere geïnteresseerde blijven dan toch makkelijk op de hoogte. We hebben de website ook opgezet voor een ander doel: Het is lastig om de juiste stukken informatie te vinden tussen alle forum posts en losse artikelen. Er is ook een hoop informatie welke lastig is te verifiëren (geen bron) of artikelen/posts wijden niet uit over de keuzes die ze hebben overwogen. Maar gelukkig zijn er een aantal uitzonderingen :-)
    We vinden het daarom belangrijk om de kennis die we opdoen tijdens het project ook informatief te laten zijn voor degene die na ons met de bouw van een Tiny House begint, daarom proberen we alle artikelen zoveel mogelijk uitgeschreven neer te zetten zodat iedereen precies kan zien welke keuzes we maken en waarom. Plus, we horen het hopelijk ook als we fouten maken of als er betere ideeën zijn. Je kunt ons volgen op https://lichthuysje.nl

18. Ik ben Elka en woon met Lieke mijn kat in een flatje in Haarlem Noord. Ik zou graag in een community willen wonen. Liefst in de buurt (Amsterdam goed bereikbaar) op een flink stuk land voor eigen moestuin, fruit en een grote schuur (daar zou je dan tiny houses kunnen bouwen). Stil en schoon voor zover mogelijk in deze omgeving. Delen maar ook je eigen huisje of ruimte. Er zijn vast meer ideeën om te delen en te realiseren maar het aardige van een community is dat je dat dan samen doet. Wie doet er mee? Dan spreken we snel iets af.

19. Hallo allen,

wij zijn Pim & Samira en gaan samen een tiny house bouwen. Het eerste plan was om een huisje te bouwen alleen om in te reizen, maar die plannen zijn inmiddels herzien. Voor het reizen kopen we een (opknap) camper, en we gaan een tiny house bouwen om in te wonen.

Het idee is om veel gerecycled en eco materiaal te gebruiken. Verder zijn we ons vooral heel erg aan het oriënteren, omdat een tiny house om samen permanent in te wonen toch wel iets heel anders is dan een huisje van 7 m2 om in te reizen, zoals in ons oorspronkelijke plan.

Onze motieven voor tiny zijn groen van aard, maar onze plannen komen zeker ook voort uit de wens om samen iets te bouwen én om te laten zien dat er vele haalbare alternatieven zijn voor onder andere de huidige woningmarkt.

We hopen hier veel gelijkgestemden te ontmoeten waarmee we kennis, ervaringen maar zeker ook plezier kunnen uitwisselen :-)

hartegroet,
    Pim & Samira

20. Hoi, ik ben Josh (45) en al een tijdje gefascineerd door klein wonen met weinig spullen. Hoe, waar en wat is voor mij nog niet helemaal duidelijk. Maar dit forum geeft me indruk dat ik hier wel wat goeie ideeen op kan doen. Antwoorden op praktische dagelijkse zaken kan krijgen. Dus bij voorbaat al dank voor alle info en input op dit forum.

21. Bewerkt 2 jaren geleden door Judith G

Hoi! Gisteren is mijn 10-meter lange trailer toegekomen dus mijn avontuur kan beginnen! Ik ben 27 jaar, woon in West-Vlaanderen (België) en ben verpleegkundige en journalist van opleiding :) Samen met mijn vriend, die ook weinig bouwkennis heeft, volgen we toch ons hart en gaan we voor een Tiny House! We gaan zelf bouwen - en hopen af en toe te kunnen rekenen op kennissen met kennis - en vanzelfsprekend willen we het budget zo laag mogelijk houden, maar toch met deftige materialen werken. Ik ga veel zoeken op 2dehands en heb alvast via via gratis ramen op de kop kunnen tikken. Je zal me hier alvast veel horen ivm technisch advies. Alvast bedankt voor jullie input!
    Je kan ons volgen op https://www.facebook.com/hakunamatatatinyhouse/ .

22. Nieuwer ›

of Meld je aan om te reageren!