Stel je even voor

1. ‹ Ouder
  2. 2 jaren geleden

Ik ben Marvin, 29 jaar.
    Ik vind het ontzettend leuk om hobbymatig na te denken over indeling en mogelijkheden van Tiny Houses. Zelf lijkt het mij ontzettend leuk om in een Tiny House te wonen. Mits ik wel voldoende ruimte heb om mijn vele creatieve hobby's uit te oefenen. Helaas is mijn vrouw niet zo ver te krijgen. Maar dat drukt de pret niet om te fantaseren en te filosoferen.

3. Hallo ik stel me graag voor als nieuw lid op dit forum THN, ik ben Dagmar Walle wonend in zuid-Holland op het eiland hoeksche waard. Vandaag heb ik heb goede nieuws mogen ontvangen dat mijn gemeente Korendijk de woon mogelijkheden willen bekijken over Tiny houses. Het wonen van een Tiny house kan na ca. anderhalf jaar dromen toch daadwerkelijk realiteit worden, wat een spannend en vrolijk gevoel geeft. Ik wil ook dan een beroep doen op het forum en Facebook of er meerdere zijn die met mij in de hoeksche waard gemeente korendijk willen wonen.

4. Mijn naam is Frodo Depassé en ik woon in Hoevelaken.
    Ik ben al jaren gecharmeerd van en geïnspireerd door het tiny-house idee en loop al langer rond met het idee/ de wens om voor iemand om een tiny-house te bouwen.
    Niet voor mijzelf want ik woon prima met vrouw en 2 schoolgaande kinderen, maar om voor een klant een op maat gemaakt onderkomen te bouwen.

Ik werk zelfstandig als meubelmaker, interieur bouwer, timmerman in brede zin. Dwz ik doe van alles; naast meubels ook keukens en badkamers en kleine constructies bijvoorbeeld.
    Zie http://frododepasse.nl/ 
    Bij de bouw van een klein huisje kan ik al deze vaardigheden inzetten. Als bouwer is het erg leuk en uitdagend om alle functies van wonen op een klein oppervlak te verwezenlijken, om heel efficient met de (opberg)ruimte omgaan.

Ik kan vanaf het eerste plan-idee meedenken over je tiny-house. Of het ontwerp van een ander bouwen. Het liefst bedenk en bouw ik het samen met de toekomstige bewoner. Op die manier kan het precies op maat gemaakt worden naar alle specifieke wensen van de toekomstige bewoner(s).
    De vorm en afmetingen, de stijl/ het uiterlijk, de mate van off-grid, op wielen of niet, enzovoort, dat ligt aan de bewoner(s) en de plek(ken) waar het komt te staan.

Ik heb hier in Hoevelaken ruimte om er een (of meerdere) te bouwen. Ik weet zeker dat ik in vergelijking met anderen goed en goedkoop ben. Nieuwsgierig geworden?
    Neem dan graag contact op. Hartelijke groeten Frodo

5. Bewerkt 2 jaren geleden door Heslin

Hoi allemaal,

Ik ben Hester, 24 jaar oud en wonende in Amsterdam. Ik ben het zat om de hoofdprijs te betalen en woon nu nog steeds in een studentenkamer door de krappe woningnood. Ik smacht naar vrijheid, natuur en rust en ruimte. Het liefst wonen in een community a la ruigoord, met dieren en moestuin. Het lijkt me geweldig om met mensen te wonen die ook op een liefdevolle manier willen leven, maar toch een eigen fijn plekje te hebben. Door mijn werk ben ik wel gebonden aan wonen in de buurt van de randstad. (Utrecht/Amsterdam) Naast aardig wat filmpjes over tiny houses kijken op youtube ben ik nog onbekend in dit wereldje maar ik weet dat dit is hoe ik graag zou willen wonen. Ik zou graag krachten willen bundelen.

@Ylvie Wat een tof idee! Ik ben ook groot paardenliefhebber, dus ik denk dat onze filosofie met natuurlijk omgaan met paarden/natuurlijk wonen aardig overeen zouden kunnen komen! Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen van jullie plannen.

6. Hoi allemaal,

Ik ben Lianne, 34 jaar oud en een dochtertje van 3 in gedeeld ouderschap. Ik woon in Voorthuizen en ben serieus mijzelf aan het inlezen over de mogelijkheden om vanuit mijn eensgezinswoning over te stappen naar een Tiny House met ons twee en de hond. In het verleden heb ik al in een stacaravan gewoond en in het buitenland heb ik mogen ervaren wat het is om zelfvoorzienend te zijn (vanuit een tent) en ben er helemaal door gegrepen. Letterlijk vrij zijn in eenvoud. Ik ben voornemend op korte termijn mijn gemeente en omliggende gemeenten aan te schrijven en te vragen hoe zij er in staan. Barneveld, Ede, Putten, misschien nog wat verder,maar ik kan en wil niet te ver van mijn expartner gaan wonen ivm onze dochter. Ik merk dat ik het lastig vind om de eerste stappen te zetten oa de correspondentie op te zetten richting gemeenten, dus ik zit nog een stuk voorbereiding. Vind het best ingewikkelde materie met al die wetgevingen etc. Graag zou ik kennismaken met mensen die al Tiny wonen, dus ik gooi bij deze heel graag een lijntje uit naar jullie. Ik ben natuurlijk ook benieuwd of er meerdere mensen zijn vanuit mijn omgeving die mogelijk al van start zijn gegaan of interesse hebben om aan te sluiten.

7. Hoi Lianne,

van Ede weet ik dat er in ieder geval onderzocht is om een TH(OW) wijk te creëren in Otterlo. Geen idee of dat nog doorgaat, maar je zou er naar kunnen informeren.

Gr. Gerjan

8. Hoi Gerjan,

Otterlo zou zeker een mogelijkheid zijn. Zal dat eens gaan informeren, dankjewel.

Grt. Lianne

9. Hallo, ik ben Chris 41 jaar. Ben al heel lang geintreseerd in het Tiny House concept. En nu ze in mijn gemeente ook bezig zijn ermee ga ik er waarschijnlijk 1 bouwen zodra ik groen licht heb. Heb in het verleden al diverse rekreatie woningen op wielen gebouwd dus ben er best bekent mee. Hoop van dit forum een hoop te leren en zal het zeker gaan volgen.

10. Hallo, mijn naam is Dominique en samen met mijn vriendin Imke hebben we een tijd geleden de knoop doorgehakt om ons eigen Tiny House te realiseren. Momenteel wonen we in een appartement in Breda, omgeven door parken en water. We zouden graag een tuin willen hebben, maar we hoeven hierbij niet groter te wonen en onze omgeving in te ruilen voor een standaard rijtjeshuis in een buitenwijk. Een groene omgeving en een knus, gezellig klein huisje voldoet beter aan onze wensen. Ik heb zelf een goed paar rechterhanden en ben tevens erg geïnteresseerd in de techniek welke komt kijken bij een (zelfvoorzienend) Tiny House.

We hebben net als de meeste een website omgezet om de voortgang te volgen. Familie, vrienden en andere geïnteresseerde blijven dan toch makkelijk op de hoogte. We hebben de website ook opgezet voor een ander doel: Het is lastig om de juiste stukken informatie te vinden tussen alle forum posts en losse artikelen. Er is ook een hoop informatie welke lastig is te verifiëren (geen bron) of artikelen/posts wijden niet uit over de keuzes die ze hebben overwogen. Maar gelukkig zijn er een aantal uitzonderingen :-)
    We vinden het daarom belangrijk om de kennis die we opdoen tijdens het project ook informatief te laten zijn voor degene die na ons met de bouw van een Tiny House begint, daarom proberen we alle artikelen zoveel mogelijk uitgeschreven neer te zetten zodat iedereen precies kan zien welke keuzes we maken en waarom. Plus, we horen het hopelijk ook als we fouten maken of als er betere ideeën zijn. Je kunt ons volgen op https://lichthuysje.nl

11. Ik ben Elka en woon met Lieke mijn kat in een flatje in Haarlem Noord. Ik zou graag in een community willen wonen. Liefst in de buurt (Amsterdam goed bereikbaar) op een flink stuk land voor eigen moestuin, fruit en een grote schuur (daar zou je dan tiny houses kunnen bouwen). Stil en schoon voor zover mogelijk in deze omgeving. Delen maar ook je eigen huisje of ruimte. Er zijn vast meer ideeën om te delen en te realiseren maar het aardige van een community is dat je dat dan samen doet. Wie doet er mee? Dan spreken we snel iets af.

12. Hallo allen,

wij zijn Pim & Samira en gaan samen een tiny house bouwen. Het eerste plan was om een huisje te bouwen alleen om in te reizen, maar die plannen zijn inmiddels herzien. Voor het reizen kopen we een (opknap) camper, en we gaan een tiny house bouwen om in te wonen.

Het idee is om veel gerecycled en eco materiaal te gebruiken. Verder zijn we ons vooral heel erg aan het oriënteren, omdat een tiny house om samen permanent in te wonen toch wel iets heel anders is dan een huisje van 7 m2 om in te reizen, zoals in ons oorspronkelijke plan.

Onze motieven voor tiny zijn groen van aard, maar onze plannen komen zeker ook voort uit de wens om samen iets te bouwen én om te laten zien dat er vele haalbare alternatieven zijn voor onder andere de huidige woningmarkt.

We hopen hier veel gelijkgestemden te ontmoeten waarmee we kennis, ervaringen maar zeker ook plezier kunnen uitwisselen :-)

hartegroet,
    Pim & Samira

13. Hoi, ik ben Josh (45) en al een tijdje gefascineerd door klein wonen met weinig spullen. Hoe, waar en wat is voor mij nog niet helemaal duidelijk. Maar dit forum geeft me indruk dat ik hier wel wat goeie ideeen op kan doen. Antwoorden op praktische dagelijkse zaken kan krijgen. Dus bij voorbaat al dank voor alle info en input op dit forum.

14. Bewerkt 2 jaren geleden door Judith G

Hoi! Gisteren is mijn 10-meter lange trailer toegekomen dus mijn avontuur kan beginnen! Ik ben 27 jaar, woon in West-Vlaanderen (België) en ben verpleegkundige en journalist van opleiding :) Samen met mijn vriend, die ook weinig bouwkennis heeft, volgen we toch ons hart en gaan we voor een Tiny House! We gaan zelf bouwen - en hopen af en toe te kunnen rekenen op kennissen met kennis - en vanzelfsprekend willen we het budget zo laag mogelijk houden, maar toch met deftige materialen werken. Ik ga veel zoeken op 2dehands en heb alvast via via gratis ramen op de kop kunnen tikken. Je zal me hier alvast veel horen ivm technisch advies. Alvast bedankt voor jullie input!
    Je kan ons volgen op https://www.facebook.com/hakunamatatatinyhouse/ .

15. Bewerkt 2 jaren geleden door Patrick de Vrij

Hallo allemaal! Even voorstellen? Zekers! :)

Patrick dus. Al geruime tijd ben ik geïnteresseerd in een meer oorspronkelijk, minimalistischer leven en in het vernuftige en doelmatige van Tiny Houses en van mobile homes, inclusief de vaak multifunctionele inrichtingselementen ervan. Een van de YouTube-kanalen waarvan ik kan genieten, is die van Kirsten Dirksen, waarop ze "FairCompanies" belicht middels videobeelden! Hier in de omgeving, Noord-Groningen, zijn plannen voor Tiny House projecten. Die projecten zijn gelanceerd naar aanleiding van burgerraadplegingen in verband met de op handen zijnde gemeentelijke herindeling en het inventariseren van toekomstdromen daarvoor. Dat betekent zoveel dat er óók hier een Tiny House movement op gang aan het komen is, als die er niet al was! Hoe sta ik hierin?

Een liefhebber van de natuur en van natuurlijke bouwmaterialen ben ik. Voor mijn gezondheid en welzijn doe ik een dagdeel per week vrijwilligerswerk op een biologisch-dynamisch tuinbouwbedrijf en ik ontwikkel veel initiatief qua plaatselijke Repair Cafés, die gezamenlijk het motto hanteren van de oprichtster, Martine Postma: "Weggooien? Mooi niet!" Ik heb een bouwkundige achtergrond, met name op het gebied van technisch tekenwerk en werkvoorbereiding in de houtskeletbouw, maar daarmee doe ik vrijwel niets meer of ik moet er toevallig al iets over tegenkomen wat me raakt, zoals bij... Tiny Houses!

Heel benieuwd ben ik naar hoe de ontwikkelingen binnen Nederland verder gaan en ik hoop er met jullie een bijdrage aan te kunnen leveren dat mensen hun (on)menselijke "voetafdruk" tot gepaste proporties gaan terugbrengen. Want echt, onze voorouders hadden meer wijsheid dan we tegenwoordig beseffen. En ja, het zou me een eer en genoegen zijn om hun wijsheid tezamen met de onze op te diepen en uit te dragen. Als "pioniers" gaan we het allemaal avonturen! Succes en hartelijke groeten! :)

16. Ik ben Marlies (27) wonend in Epe (Veluwe). Ik ben al lange tijd aan het nadenken wat voor mij een passende manier van wonen zou zijn als alleenstaande. Huren is veelal duur en voelt niet goed. Kopen is op één niet al te hoog salaris niet makkelijk. Weinig keus en kans dat het huis(je) echt bij mij past. Dat is vervelend hoor ik mijn omgeving zeggen, maar wel de realiteit voor iedereen. Maar daar wil ik mij eigenlijk niet bij neerleggen. Er zijn wel andere manieren, alleen deze zijn nog niet algemeen geaccepteerd door onze samenleving. Ik zou graag klein willen wonen, in een ruimte waar ik genoeg aan heb. Met spullen, waar ik genoeg aan heb. Met meer tijd en aandacht voor de belangrijke dingen in mijn leven. Familie, vrienden, muziek, creativiteit, natuur en genieten van de kleine dingen. Duurzaamheid, bewust en ecologisch leven heeft mij altijd geïnteresseerd. In hoeverre ik dat wil toepassen is nog een zoektocht. Helemaal tot het uiterste daarin gaan trekt mij niet. Het moet wel bij mij passen.

Ook ik kwam de Tiny House movement tegen en was gelijk geïnspireerd. Alles valt daarin samen. Ik ben mij nu aan het oriënteren of het iets voor mij kan zijn. Ik weet dat het erg onzeker is of je een woonplek gaat vinden en dat dit een lang proces is. Ik vind het daarom erg dapper dat velen gewoon beginnen met bouwen. Ik weet niet of ik dat zou kunnen.
    Tot op heden kan ik niemand vinden die in de omgeving van Epe soort gelijke plannen heeft. Ik zou het super vinden als diegene zich wil melden bij mij. Dan kunnen we samen op zoektocht en dit avontuur aangaan. Groetjes en succes iedereen !

17. Hi! Mijn naam is Lotte, ik ben 18 jaar en ik kom uit het drukke Westland. Ik heb mijn hele leven in de Randstad gewoond en ik ben er van overtuigd dat ik hier niet blijf. Het is me te druk. Ik kwam achter het idee van Tiny Houses toen ik een documentaire keek over minimalisme en de hele stroming sprak mij heel erg aan. Ik weet nog niet zo goed wat ik van plan ben te doen in deze community maar het leek me sowieso al een goed idee me aan te melden voor dit forum! Volgend jaar doe ik examen en daarna wil ik Engels gaan studeren op een nader te bepalen universiteit. Stiekem hoop ik dat ik het Tiny House-concept ook al kan toepassen zodra ik het huis uit ga. Al is het alleen maar een klein overzichtelijk appartementje om aan de hele situatie te wennen. Ik ben voor nu geïnteresseerd in mogelijkheden in een Tiny House.
    Liefs!

18. HeyHoi,

Ik ben Marieke, 27 jaar, moeder van Thomas (4) en we zijn met z'n tweetjes woonachtig in Gorinchem. Ik volg alles rondom de Tiny Houses in Nederland al geruime tijd en van voorzichtig geïnteresseerd werd ik steeds enthousiaster. Tijd voor de volgende stap: onderzoeken of dit écht iets voor ons is. In het nieuwe visieplan van de gemeente zijn drie plekken voor Tiny Houses opgenomen...het kan bijna niet mooier op z'n plaats vallen.

Doodeng vind ik het, maar ik ga ervoor!

Mooi om om deze plek ervaringen te kunnen delen! Tot snel.

Liefs!

19. Hallo allemaal,

Mijn naam is Els (50), woonachtig in Breda. Zo'n anderhalf jaar geleden ben ik mij gaan verdiepen in TH. Na enige tijd is het wat naar de achtergrond geschoven en sinds een half jaartje ben ik weer actief.
    TH Living past qua persoonlijkheid heel goed bij mij. Het tiny gaan wonen en ontspullen staat op mijn lijf geschreven. Duurzaamheid heb ik heel hoog zitten en zelfvoorzienend zijn, daar kan ik tot nu toe alleen maar van dromen vanuit mijn stadsappartement. Al draag ik mijn steentje bij door alleen maar eetbare dingen in potten op mijn balkon te hebben.
    Sinds 15 jaar heb ik een permanente loopbeperking wat inhoud dat ik, om zo onafhankelijk mogelijk te zijn, voor mijn dagelijks leven een scootmobiel en een elektrische fiets nodig heb. Ik kan lopen en traplopen.
    Ik zit nu in de fase van het puzzelen voor een plekje voor beide vervoersmiddelen in mijn (hopelijk) toekomstig TH en het (waarschijnlijk) extra prijskaartje dat daar aanhangt.
    Hoe en waar zie ik mijzelf in een TH in mijn dromen? Ergens in midden Brabant of zuid Gelderland op een permanente plaats, Of in ieder geval toestemming van een gemeente om er heel wat jaren te mogen staan in een THOW maatje XL (binnenmaat 9m lengte) vanwege een inpandige schuur, alleen aangesloten op water dat ik pas zal gebruiken als al mijn opgevangen water op is. Op een veld met bv 4 tot 6 andere TH om samen te delen, zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn en elkaar te helpen waar nodig. Ik droom voor mezelf niet van een straatje, allemaal netjes op een rij in allemaal hetzelfde TH.
    DREAM BIG, EVENTUALLY SMALL NEEDS!!

20. Hoi, ik ben Miranda, woon in Alkmaar en op zoek naar Tiny House-mogelijkheden voor mijn gezin van vijf personen in omgeving Alkmaar/Bergen. Ik ben geïnteresseerd in off-grid, ecologische, nul-op-de-meter woningen. Ik hoop dat ik hier inspiratie kan opdoen.

21. Verwijderd 2 jaren geleden door Leo
  22. Nieuwer ›

of Meld je aan om te reageren!