Lasser in het noorden gezocht

1. 3 jaren geleden

Ha mensen,

Ik heb eindelijk mijn werkplek zo'n beetje klaar, en kan dus met het opbouwen beginnen. Maarrrr, het frame moet nog iets mee gebeuren. Er zaten al een paar roestplekjes in op een omhullende buis, dus een kennis zei dat dat niet een groot probleem zou opleveren, maar ik heb nu gezien (nu het frame weer ontdaan is van al het hout wat erop lag) dat er toch wat meer plekjes zijn ontstaan. Ik heb inmiddels contact gehad met 2 verschillende lassers hier in de buurt en allebei willen ze wel maar zijn ze te druk, dus ik dacht: misschien is hier iemand/ kent iemand hier iemand, die leuk vind en wel wat tijd over heeft?
    Er moet dus wat gelast worden aan de onderkant, maar ik zou ook graag advies krijgen over wat ik met het ijzer moet doen. Het ziet er op het eerste oog goed behandeld uit, maar nu blijkt dus toch dat er wat roest op is gekomen wat eraf te halen was in plakjes. Dus gaarne hoor ik wat te doen om dit tegen te gaan voordat ik de bodem erop leg!

Dank dank dank voor antwoord

2. Hai Eelste,
    ik heb goede ervaringen met ijzerglimmerverf.
    Dit wordt ook in de scheepvaart veel gebruikt, is dus qua milieubelasting zelfs toegestaan voor gebruik op en bij open water. Combineer desnoods met een laag zinkstofcompound er onder. Her en der is hier genoeg over te vinden op het web.

Wel alles eerst grondig ontroesten met een staalborstel en/of schuurpapier.

3. Dank voor je reactie Erik!!
    Zinkstofcompound, en dan ijzerglimmerverf, die ga ik opschrijven.

Is het ontroesten van schuurpapier genoeg? Want ik heb het wel met staalborstel al gedaan, maar ik heb het idee dat er daarmee weinig gebeurt. Misschien met schuurpapier meer, alleen ben ik daar nog niet aan begonnen. Is het erg als je het hebt geschuurd en niet meteen met bv dat zinkstofcompound insmeert? Of moet ik met een kwast mijn vers ontroestte gedeelten meteen bewerken?

of Meld je aan om te reageren!