Pop-up woning

1. 2 jaren geleden

@Stefan Dat wat ik ervan mee heb gekregen was dat het al een probleem was in NL om géén gasaansluiting te hebben bij een nieuwbouwhuis.

Nederland heeft inderdaad bergen regeltjes die vaak ook complete waanzin zijn. Voor zover ik weet is een verplichte gasaansluiting echter geen regel. Ik ben bezig geweest met een huisje op een vergeten terreintje in Zutphen en die was niet aangesloten op gas. In het buitengebied is gas redelijk recent aangelegd en ook daar was bij mijn weten geen verplichting...

Sterker nog, er worden momenteel nieuwe huizen gebouwd zonder gasaansluiting. Het aardgas is aan het opraken en is zeker niet toekomstbestendig. Onlangs was er een bericht dat in Amsterdam dit jaar tienduizend sociale woningen worden afgesloten van het gas :).

2. Bedankt van mijn kant voor de reacties. In ieder geval komt er beetje bij beetje flexibiliteit in. Qua gebruik van tiny houses zal er toch creatief omgesprongen moeten worden met de regels omtrent recreatief gebruik. Op een plek continu blijven zal lastig zijn, maar hoe exact zijn die regels? Wat is recreatief gebruik en de grenzen?

3. Heel Viet-nam heeft jaren onondekt onder de grond geleefd