Tiny appartementencomlex

1. 3 jaren geleden

@Marvin

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoel. Ik ken wel de containerwoning van buiten, maar van binnen ben ik nooit geweest, dus ik heb geen flauw idee.

Geluid is bij houtbouw geen probleem, dat is wel weg te isoleren. Hoe het bij zeecontainers is weet ik niet, maar ik denk dat het ook daar wel op te lossen is.

Hoe dan ook. Als je 'tiny house' in de letterlijke zin van het woord neemt zullen er zeker mogelijkheden zijn en reken maar dat gemeenten daar voor open staan. Het gaat in dat geval immers om veel woningen op relatief weinig grond. Daar zegt iedere gemeente ja tegen.

Neem je 'tiny house' in de figuurlijke zin van het woord en zie je het als manier van leven, dan past een flat daar, naar mijn idee, absoluut niet in.

Eerlijkheidshalve denk ik dat het inrichten van een woning met meubels geen ideale oplossing is. Ik ben bang dat er toch teveel gesloopt zal gaan worden om daar uiteindelijk een succes van te maken.

Als laatste, we hebben in Nederland iets als een bouwbesluit. En ik ben bang dat daar het grootste knelpunt zal gaan liggen.

2. 2 jaren geleden
    Bewerkt 2 jaren geleden door hvdkamer

@Marvin voor een woning van 3,45m breed, 5,8m lang en 3m hoog

Ik vroeg me een jaren terug al af waarom woningen zo groot moeten zijn. Het antwoord: bouwbesluit. Nu is die zeer lastig leesbaar en zijn in de nieuwe versie ook wat oppervlakte vretende zaken vervallen. Maar wat jij hier schetst valt volgens mij niet binnen de eisen ofwel mag je niet bouwen :-(.

Dit is het beste antwoord dat ik een half jaar geleden kon vinden dat voldoet aan de eisen uit 2012. Ofwel je hebt een verblijfsgebied van minimaal 18 m2 plus 1,1 m2 voor toilet, 1,6 m2 voor douche en 5 m2 voor berging. Daarnaast nog minimaal 4 m2 buitengebied. Die laatste eis is denk ik makkelijk, maar ik kom dan op 25,7 m2 en een breedte van minimaal 3,3 m. Aan dat laatste voldoe je, maar met 20,1 m2 is het te tiny volgens onze altijd beter wetende overheid...