Tiny House Lifestyle

1. ‹ Ouder
  2. 2 jaren geleden

@Janwillem Dat minimale aan spullen is juist het relatieve begrip. Waar je ook woont, een bestek is altijd handig. En inderdaad, ik zal geen bad op mijn rugzak meedragen, maar die heb je ook niet nodig in een TH(OW). Maar ik neem soms wel een douche mee.

Ik denk dat @Yvette het precies verwoord wat ik bedoel. Ze heeft geen zin om haar slaapmatje uit te rollen en te koken op een Primusbrandertje. Ze ligt kennelijk liever op een matrasje en kookt op een klein kookstelletje. Uiteindelijk liggen we nog steeds beiden op een matrasje en koken we beiden ons potje op een kookstelletje. Dus beiden hebben we nog steeds 2 dingen bij ons.

En daarin maakt het geen verschil hoe groot je woont, want als je in een woning van 1000m3 woont, dan slaap je nog steeds op een matras en kook je nog steeds op een kookstelletje.

Jouw opmerking van multi-inzetbare objecten is daarmee wel zo'n uitstekend voorbeeld van een TH(OW) leefstijl.

3. Dan kunnen we misschien ook stellen dat de levensstijl in een tiny house ook over comfort gaat. Goede isolatie, fijne warmte opwekking, bad/douche, degelijk kooktoestel, lekker matras. Allemaal dingen die in een kampeersituatie toch in mindere kwaliteit aanwezig kunnen zijn. Vanwege reisgemak.
    Het is natuurlijk wel zo dat comfort voor iedereen een andere betekenis heeft. De een vind een primusbrandertje genoeg, de ander heeft graag een 5 pitsbrander. Uiteindelijk is er in een tiny house niet genoeg ruimte om teveel comfort toe te passen. Je zult dus toch prioriteiten moeten stellen. En dat vind ik zo leuk aan alle verschillende huisjes. Iedereen vind weer iets anders belangrijk.
    Misschien kunnen we dan ook zeggen dat een tiny house de identiteit van de bewoner(s) goed tot z'n recht kan laten komen.

4. Bewerkt 2 jaren geleden door Vrijbuiter

Uiteindelijk gaat een TH(OW) inderdaad ook over comfort. Hoe luxe je ook kampeert, uiteindelijk heb je het thuis toch altijd beter voor elkaar dan in een tent.

Ook in een TH(OW) kan je het jezelf heel comfortabel maken, maar dat ligt er vooral aan hoe je er zelf in staat. Want inderdaad, iedereen legt zijn prioriteiten ergens anders.

Of TH(OW) bewoners hun identiteit goed tot zijn recht laten komen, dat durf ik niet zo zwart wit te stellen. Voor een deel klopt dat zeker, maar ook bouwers een "gewone" woning kunnen hun identiteit heel goed terug laten komen in hun woning (wat ook zeer zeker wel gebeurd). Maar in de brede zin van het woord klopt het wel dat TH(OW) bewoners wat meer identiteit in hun woning hebben.

of Meld je aan om te reageren!