Tiny House community Regio Woudrichem (nabij Gorinchem)

1. 2 jaren geleden

Goede morgen,

Graag wil ik in of rond het prachtige oude vissersdorpje Woudrichem een eigen plekje creëren voor Tiny House of small House living.
    Via een lokale politieke partij zie ik veel potentie, maar samen staan we sterker, dus zoek ik eerst mensen die dit ook willen!
    Wie wil er met mij mee lobby'en of heeft er interesse in het klein wonen rond Woudrichem?
    Het liefst wil ik er morgen mee beginnen en staat het er van de zomer, maar dat zal veel te krap zijn gezien de andere topics en blogs.

Ik wacht op jullie berichten :)

Groeten Martijn Manschot

-image-

2. Goedemorgen! Ik ben woonachtig in Gorinchem en wil kijken of ik daar een van de drie plekken kan bemachtigen voor mijn Tiny House. Misschien leuk om elkaar op de hoogte te houden/te helpen?

3. Gorkum zou voor mij ook een optie zijn, ik wil graag een Tiny house kopen, weet alleen geen kavels, Woudrichem is leuk ben daar geweest met een schip, maar lastig met het openbaar vervoer..
    dus Gorkum is een optie..

4. Leuk! Lijkt mij de moeite waard om de krachten te bundelen bij het aanspreken van de gemeente. Hoe denken jullie daarover?

5. Hoi ik kan me er ook wel in vinden een Tinyhouse in de omgeving van Gorinchem zou ook graag in zo 'n huisje willen wonen in de buurt en meer vrijheid willen ervaren. Groetjes Natasja

6. Hoi Tiny House fans!
    Leuk Jullie gevonden te hebben, mensen in de buurt van Gorinchem die ook enthousiast zijn over een Tiny House. Waarom groot en duur blijven wonen, als t ook klein kan. Meer letterlijk en figuurlijk ruimte voor andere dingen in t leven .... Onze krachten samen bundelen lijkt me een goed plan. Waar beginnen we, kunnen we misschien eens bij elkaar komen om te kijken wat we met elkaar naar de gemeente kunnen betekenen?
    Ik zag op de kaart van 'Tiny House' nog niks in Gorinchem/ Woudrichem aan initiatieven?!
    Groet, Marisca

7. Hoi,

Aangezien gemeente Gorinchem erg bezig is met nieuwbouw, en het vergrootten van de woonruimtes, kunnen we misschien met een paar een brief schrijven naar gemeente Gorinchem of Werkendam, of er hier woonruimte voor gereserveerd kan worden.

Ik ben namelijk zelf ook opzoek naar een stukje grond, waar ik zelf een TH op wil gaan bouwen, het liefst in regio Gorinchem.

Groet Kevin de Vries

8. Hoi allemaal,
    Wat gaaf dat er in de omgeving hier ook interesse is om in een Tiny house te gaan wonen en een community op te zetten. Ja ik ben geïnteresseerd. Woon nu nog in Werkendam, verhuis over een maand naar Gorinchem.Mijn interesse ligt vanwege de slechte OV omstandigheden hier ook in Gorinchem om een TH beweging op te zetten.

Groeten Maria.

9. Hoi ik lees net jullie berichten en misschien is het wel een idee om met zijn allen bij elkaar te komen? Grt

10. Is dit vraagstuk nog actueel? Zijn jullie nog actief met dit project aan de gang? Ik ben ook zeer geïnteresseerd en zou ook graag willen meewerken als dat kan.

Groet, Michiel

11. vorig jaar

Woudrichem lijkt me best een leuke optie!

12. Hoe ver zijn jullie inmiddels? Was al bezig om te kijken hoe ik dit in Gorinchem op poten kan zetten, maar toen zag ik dit opeens voorbij komen. Ik ben ook geïnteresseerd!

Groetjes,
    Esther

13. Hallo Tiny House vrienden.
    Ik heb ook plannen voor Gorinchem, best al een poosje.
    Ben van voornemens deze week een afspraak te maken met de gemeente en met Poort6, de grote woningbouwvereniging alhier. Je moet ergens beginnen. Daarna was eigenlijk mijn plan om via forums en mogelijk een open brief in de plaatselijke krant geïnteresseerden op te roepen, en als die er voldoende zijn een afspraak te maken op het gemeentehuis. Als iedereen een kleine bijdrage levert is Marjolein en/of Monique mogelijk bereid (tegen vergoeding natuurlijk, vandaar de eigen bijdrage) een lezing te geven, dat lijkt me zeer verhelderend voor iedereen en met name de gemeente zelf. Gorinchem is niet te groot, heeft goede aansluiting voor OV, prima voorzieningen en een schattig oud centrum. Ik woon hier al bijna mijn hele leven en zou hier graag zelfvoorzienend willen gaan wonen, off grid. Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen via deze community. Wie weet tot ziens?

Hartelijke groeten.

14. Beste Martijn,
    Ik zou je graag een aantal vragen willen stellen voor mijn afstudeeronderzoek. Zou je ajb contact met mij kunnen opnemen op afstudeeronderzoektinyhouses@gmail.com . Ik hoor graag van je!

15. Ik woon in Werkendam, en wil zelf een tiny house bouwen, waarbij ik eigenlijk dacht aan omgeving Werkendam, nabij de biesbosch. Er is niet echt een lopend gesprek hier, wel veel animo zo te zien, is iemand al verder gekomen?
    Groetjes Myrthe

16. ik woon in Sittard met mijn gezin en werk in Gorinchem, waar ik een woonruimte 'voor door de week' zoek. Een TH zou een optie kunnen zijn en zeker als het duurzamer kan dan bestaande bouw (zonnepanelen en bijv. piek-energie met elkaar delen etc.) ben ik erg geïnteresseerd. Hoe ver zijn jullie met de gemeente?

17. Beste Martijn en andere.
    Ik bezit 638 m2 eigen (bouw)grond met gemengde bestemming nabij Woudrichem en wel in Sleeuwijk. Inmiddels woon ik zelf in Haarlem en heb deze locatie dus "over".
    Ben je hierin misschien geïnteresseerd? En hoeveel huisjes zou je op zo'n perceel kunnen zetten?
    Ik wil deze vraag best uitzetten bij de gemeente.

18. Dag allemaal, ik kan jullie helpen bij het plannen, presenteren en realiseren van de benodigde tiny houses. Wil je weten wat ik kan doen kom dan een keer naar Ridderkerk, daar staan 2 model miniwoningen. Adres op avoned.nl Gr Arjan

19. Hallo,
    Leuke initiatieven waar ik graag meer van hoor. Ben zelf geïnteresseerd voor een tinyhouseproject in of nabij Gorinchem. Is er hier al iets gaande?
    Groetjes,
    Jeanette

20. Bewerkt vorig jaar door Femke82

Ik ben ook benieuwd! Ik woon nu in Dordrecht en wil graag iets met Tiny Houses. Maar weet nog niet precies waar, hoe, etc. Ik haak graag aan als er iets in Woudrichem/Gorinchem van start gaat...

21. Nieuwer ›

of Meld je aan om te reageren!