Tiny Houses in Heemskerk

1. ‹ Ouder
  2. 2 jaren geleden

Ik woon in Beverwijk en heb zeker belangstelling!
    sinds het eerste bericht in juli zijn er nauwelijks updates. Er zal toch wel iets gebeurd zijn in Beverwijk/Heemskerk?

3. Hoi!

Er is genoeg gebeurd, maar we zijn echt stikdruk met bouwen, werk en studie. We zullen aankomende week (lang leven de herfstvakantie...) contact opnemen met beide gemeentes om te kijken hoe het er voor staat. Je kan me ook even mailen, of ik jou als je dat goed vindt. Met een groep staan we sterker dan alleen.

4. Hoi Yvette,

Ik ben erg geïnteresseerd in de ontwikkelingen op het gebied van Tiny houses in de omgeving van Heemskerk en zou ook graag op de hoogte blijven. Ik en mijn vriend dromen ervan om klein en vrij te leven, alleen mag het nog op zo weinig plekken. Ik zou graag in contact komen met je!

5. "Ambtelijk gezien staan alle neuzen dezelfde positieve richting uit. Dat is dus goed nieuws. Wel zijn er nog hobbels te nemen over de wijziging bestemmingsplan en de stedenbouwkundige randvoorwaarden.

Binnenkort dient mijn collega Eppo Oosterhoff een collegeadvies bij burgemeester en wethouders in om dit fenomeen verder binnen de gemeente Heemskerk een plaats te geven."

Dus het gaat traag (wat we natuurlijk hadden verwacht), maar het is in ontwikkeling. Van Beverwijk moeten we nog antwoord krijgen. Ze zijn iets minder in het contact houden en zoeken het het liefst zonder ons uit. Ik zoek nog een manier waarop jullie contact met ons kunnen opnemen zonder dat mijn privé e-mailadres online staat. Misschien via de FB pagina? https://www.facebook.com/Regenbooghuisje/ Dan kun je een privé bericht sturen met je e-mail adres.

6. Het ziet er wel goed uit hoor, vooruitgang! Dat het niet snel gaat dat weten we inderdaad, toch? ;)

7. Voor de Heemskerkers en de Beverwijkers onder ons is dit ook handig! We krijgen vaak vragen die tijdens de workshop volgens mij wel beantwoord worden.

https://www.marjoleininhetklein.com/workshop-realiseer-eigen-tiny-house/

Donderdag 12 en 19 januari van 19:00 – 22:00 uur

8. bedankt voor het delen Yvette! :)

9. Goedendag kun je je opgeven voor een Tiny House in Heemskerk ?

10. Hoi Yvette (en andere meelezenden),

Ik ben zelf woonachtig in Heemskerk en ben de tiny houses (community) pas sinds korte tijd geleden op het spoor gekomen. Ik vind dit zeer interessant en ook zeker een aantrekkelijk idee! Ik blijf graag op de hoogte van hoe het er in Heemskerk (en omgeving) voor staat en ga deze pagina dan ook zeker in de gaten houden..

Hartelijke groet, Sanne.

11. https://www.facebook.com/Regenbooghuisje/

Hier houden we iedereen op de hoogte. Alle informatie die we kunnen delen komt daar te staan. Geïnteresseerden kunnen het beste mailen naar de gemeente Heemskerk (of Beverwijk, daar zijn ze ook 2 locaties aan het onderzoeken). Zo weten zij hoeveel vraag er naar is en dat stimuleert ze om door te gaan.
    Dit geeft geen garantie op een plek overigens, er is meer vraag dan aanbod.

12. Hallo! Joeri hier. Weet iemand de status/opties in de gemeente beverwijk? Mn kleine huisje is een kwestie van tijd. Ik woon sl jaren in caravans en nu in een stacaravan (in t paradijs:)) Een plek is t belangrijkste. Voor t surfen ga ik richting kust wonen. Beverwijk is dan dicht bij Wijkiki :) vandaar de interesse in Beverwijk.:) Zijn hier mensen praktisch mee bezig? Zoja dan wil ik daar graag mee babbelen en ook het gesprek met de gemeente aangaan. Ik kan goed babbelen en bruggen bouwen :) Joeri

13. Ik weet t verschil tussen een caravan en een tiny house overigens :) ik ga er zelf 1 knutselen met een vriend. Idee is eerst ff een paar jaar aan de kust in NL en dan een landje in Portugal. Mn zus woont er al :) ik ben van de praktijk en de actie :) Geen gelul maar poetsen :) Alle info en netwerk is welkom. Mijn keus om mobiel te wonen heb ik jaren geleden al gemaakt en in de praktijk uitgevoerd. Beter dat er nu ook een beweging is die wat ruimte bij gemeenten weet te krijgen. Ik zet me daar graag voor in ook. Joeri

14. vorig jaar

Hoi Joeri, we hebben al contact gehad. Heb jij nog iets gehoord van gemeente Beverwijk? Wij hebben gemerkt dat de communicatie erg moeizaam gaat. Het zou tof zijn als je daar zou kunnen staan!

Met de gemeente Heemskerk komen we stapje voor stapje steeds verder. Het ziet er heel goed uit! We hebben veel meer aanmeldingen dan plaatsen, dus dat gaat nog lastig worden. Wie weet komt er nog een andere locatie, dat zou helemaal tof zijn.

15. Hi Tiny members!
    Ik sluit mij graag aan bij jullie.
    Wil graag in heemskerk uitgeest of castricum wonen en dat is nogal moeilijk hier.
    Ga begin oktober naar de expo. Belangrijk is een plek voor het Tiny House en ik hoor positieve geluiden over de medewerking van gemeente heemskerk.
    Hoe kan ik hier "dichterbij" komen?
    Hoor graag van jullie. Groet, Marga

16. Ook ik heb veel intresse in een Tiny house. Wie kan me info geven?
    Wie kan me info geven? Ook belangstelling voor Wormerveer.

17. Hoop dat er gauw meer info is over wonen in Tiny houses omgeving Heemskerk. Als dat er is en ik wat kan doen hoor ik het graag!

18. Ik volg al een tijdje met interesse de berichten dat gemeenten Beverwijk en Heemskerk aan het onderzoeken zijn of er ruimte is voor Tiny House. Wat maakt dat de gemeente Beverwijk moeilijk te benaderen zijn?

19. Aan de kant van het bos in Castricum lijkt mij een geweldige locatie! Nog dicht bij Amsterdam en dicht bij duinen, strand en zee. Heemstede en Beverwijk zou ik ook wel Tiny willen wonen. Heemskerk heb ik wel via via contact met de gemeente, over iets heel anders (expositie Gemeentehuis), maar elk lijntje helpt en ik ga waarschijnlijk naar de nieuwjaarsreceptie.

20. Ondertussen zit de plek die de gemeente aanwijst vol. We zijn met meer huisjes dan dat er plaats is en er kunnen daarom ook geen nieuwe aanmeldingen worden aangenomen.
    Het goede nieuws is dat de gemeente wel doorzoekt naar andere plekken, hopelijk met wat meer groen en ruimte. Dat zou tof zijn.

@MoniqueZ
    Wij hebben van de gemeente Beverwijk nauwelijks reacties op ons verzoek om informatie gekregen. Via de gemeente Heemskerk hebben we gehoord dat ze er wel mee bezig zijn, maar niet actief. Of eigenlijk dat ze nog niet zover als Heemskerk zijn, wat in mijn ogen inhoudt dat er niets gebeurt. Ze willen de gemeente Heemskerk graag volgen in de stappen die genomen zijn, aldus hun woorden.
    Wij zien dat niet zo gebeuren na de eerdere ervaringen en gaan niet verder met Beverwijk, maar het staat ieder vrij om dat anders aan te pakken.

21. Bewerkt vorig jaar door nickyduin

Ha goedemorgen, ik wil graag in Heemskerk, Beverwijk, Wijk aan Zee, Uitgeest of castricum een tiny house vestigen (een bestaande kopen of een stuk grond huren) hoe moet ik te werk gaan?

22. Nieuwer ›

of Meld je aan om te reageren!