Wonen in een parkachtige omgeving

1. 2 jaren geleden

Hallo,

Ik loop nu een paar weken rond met een idee voor een Tiny House dorpje.
    Zelf ben ik ook geintresseerd in het wonen in een Tiny house, maar dan niet achteraf, of op een braakliggend stuk terrein. Ook in je eentje op zo een terrein lijkt mij dan weer niet zo leuk.

Nu weet ik een mooie, groene locatie. Het is parkachtig met een grote vijver en veel bomen en struiken.
    Ik zie het daar al helemaal voor me, verspreid over dat terrein kunnen zo'n 20 Tiny Houses.
    Je huurt daar je eigen 'erf' waarop je je eigen TH, met of zonder wielen, op neerzet. Met daarbij ruimte voor een moestuin/terras. Sommige erfjes grenzen aan de buren maar er zijn er ook die helemaal vrij staan. Het is niet de bedoeling om ze allemaal op een rijtje naast elkaar te zetten maar meer om ze om de bomen te plaatsen. Alsof de huisjes 'gestrooid' zijn. Een gezamenlijk halfoverdekt terras met picknicktafels waar je met een groepje kunt eten of waar je bijv je verjaardag kunt vieren,of met vrienden van buitenaf kunt zitten, want die passen waarschijnlijk niet allemaal in je huisje.

Het is wel offgrid want er is geen riool. ik zit te denken aan een hoofdweg waar je met de auto en tiny house kunt rijden en wandelpaden tussendoor. Wat denken jullie aan een slagboom bij de ingang? Dan wordt het wat meer privé terrein ipv recreatie terrein.
    Het terrein is naast een afrit van een provinciale weg, vlakbij het dorp (1km), maar wel lekker in een vrije omgeving. Met 20 min in de auto ben je bij 3 stadjes.

Wat zijn jullie ideeën hierover? Zien jullie dit ook zitten of wonen jullie liever met minder huisjes bij elkaar?
    Hebben jullie nog aanvullingen? Zie ik dingen over het hoofd? Vast wel...

Groet Dianthe

2. Bewerkt 2 jaren geleden door Paul

Dat bestaat al lang en heet een sta-caravan park. Het probleem is dat heel veel THOW bouwers een wettelijk niet bestaand onderscheid zien tussen hun bouwsels en een stacaravan.

3. Hallo Paul,
    Bedankt voor je reactie.
    Maar bij een sta caravan park zijn er toch ook voorzieningen als een toiletgebouw/receptie. Dat is bij mijn plan zeker niet aan de orde.
    Weet iemand of er dan andere regels/wetten zijn?
    Ik was bij m'n eerste bericht nog vergeten te vermelden dat ik in gedachte heb dat er meerdere gezamenlijke parkeerplekken komen verdeeld over het terrein, want daar is niet bij elk erf plek voor. Ivm de hoofdweg, wandelpad en bomen.

Graag zou ik willen weten of er interesse is in het wonen op dit soort locatie.

4. Dag Dianthe,

Welke omgeving gaat het over? Groet, Jarl

5. Hallo @Dianthe ,

Bij een 'sta caravan park' zijn toiletgebouwen niet nodig, die zijn in de sta caravan aanwezig.

Een receptie hoeft ook niet persé. Er zijn hier op de Veluwe talloze voorbeelden van sta caravan parken recreatieparken waar ook geen receptie aanwezig is, daar er alleen sta caravans staan op eigen grond.

Ga gerust eens op zoek naar dat soort recreatieparken, want mogelijkheden zijn er echt genoeg.

of Meld je aan om te reageren!