Balk berekening hulpvraag

1. 2 jaren geleden

Dag beste mensen.

Ik zit even met een dilemma. Ik heb namelijk een huisje gebouwd dat zo'n 1.5 meter uitsteekt over de achterkant van de landbouw kar waar het huisje op staat. De achterkant leunt nog op poten maar tijdens het rijden moeten die eronder uit.

Is er iemand die verstand heeft van het belasten van balken? Of weet waar ik moet zoeken voor deze informatie?
    Aan iedere zijde zit een balk van 17 cm hoog en 6 cm dik die dus 1.5m uitsteekt over de achterkant van de kar. (huisje is totaal 5.5m) Het gewicht dat op de overstekende balk leunt schat ik op hooguit 500Kg per balk.

Alvast bedankt voor de reactie...

2. Dag,

Dank voor de snelle en uitgebreide reactie. Dat klinkt hoopgevend. Een proefopstelling is een goed idee ik ga eens kijken wat ik kan doen. Even kijken waar ik zoveel gewicht vandaan haal.. en contragewicht.

3. Bij deze de tekeningen. Hopelijk veschaffen deze duidelijkheid.
    1ste tekening is van de zijkant en de 2e van de balkconstuctie gezien van boven.
    Kar is rood en balken zijn bruin.

Het lijkt erop dat ik niet zomaar een afbeelding kan posten dus heb ik het maar op mijn website gezet. Zie de laatste afbeeldingen van tinyhouseholland.nl