luiken in buitengevel tiny house

1. 2 jaren geleden

Hoi allemaal,

ik ben momenteel bezig met de bouw van mijn tiny house en wil in de buitengevel 2 luiken opnemen van ongeveer 1500 mm breed en 800 mm hoog.
    Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik deze het best/eenvoudigst/goedkoopst kan uitvoeren.

Momenteel heb ik het idee om bij een luik net als bij de ramen hiervoor een kozijn in een sparing van de vuren houtconstructie in te passen. En dan i.p.v. een raam een waterkerende multiplexplaat als luik gebruiken die aan de bovenkant met scharnieren aan het kozijn is verbonden. En dat het luik dan m.b.v. gasveren omhoog blijft staan als het opengezet wordt.
    Belangrijk is wel dat het luik waterdicht is als het gesloten is. Denken jullie dat dit zo mogelijk is?
    En is een kozijn wel noodzakelijk (deze laat ik dan op maat maken wat toch weer extra kosten met zich meebrengt) of is dit ook op een andere manier op te lossen?

groeten, Joris

2. Luiken bouw je in je woning om je ruiten te beschermen, niet om de boel waterdicht te maken. Daar zijn de ramen voor.

of Meld je aan om te reageren!