Omgeving Epe (Veluwe)

1. 2 jaren geleden

Goedendag allemaal,
    Ik zoek gelijkgestemden in de omgeving van Epe (Veluwe) om samen naar de gemeente te stappen en uit te zoeken wat de mogelijkheden hier zijn. Samen staan we sterker! Zelf ben ik echt nog in de oriënterende fase en heb ik nog geen concreet plan. Meer een droom waarbij ik meerdere Tiny Houses bij elkaar zie staan in de prachtige omgeving waar ik nu al woon. De Veluwe is toch wel (één van de) perfecte plekken om dit te realiseren. Het zou onder andere een goede oplossing zijn om alleenstaande jongeren hier te houden. Ik hoor graag van belangstellenden!
    Groetjes, Marlies

2. Hai Malies,

Ik ben zelf ook nog in de oriënterende fase en heb ook het een en ander aan vragen voor de/een gemeente. Zelf woon ik ook op het randje van de veluwe en ben het met je eens dat het een prima plek is om een paar Tiny houses neer te zetten!

Ik hoop snel wat van je te horen!
    Groetjes, Gerjan Steenbergen

3. Dag Marlies en Gerjan,

Ook ik ben me sinds kort aan het oriënteren op tinyhouse mogelijkheden op de Noord Veluwe dus ik sluit me graag aan bij jullie initiatief voor Epe en omgeving. Ik woon nu zelf aan de westkant van de Veluwe. Ik hoor graag van jullie!

Groeten,
    Liesbeth Fontein

4. Hallo allemaal,

Wat leuk!! Ik ben ook net op zoek naar de mogelijkheden. Epe lijkt me een super plek!

Ook ik hoor graag van jullie!☺

Groetjes Erica

5. Hee Marlies, Klinkt goed. Perfecte plek. Ik wil graag mee dromen en denken. Groetjes, Timothy

6. Bewerkt 2 jaren geleden door Marlies

Wat leuk, al vijf mensen met hetzelfde doel in deze omgeving. Ik denk dat de eerste stap is om de wethouder van gemeente Epe te benaderen die gaat over Natuur en landschap | Milieu (waaronder duurzaamheid) | Groen en water | Kunst en cultuur. Ik ken deze man enigszins en het lijkt mij goed om eerst hem enthousiast te krijgen. En daarna de wethouder die gaat over ruimtelijke ordening en huisvesting. Ik zit alleen nog te twijfelen over hoe ik/we dit het beste kunnen aanpakken. Ik wilde hem eerst op een laagdrempelige manier alleen zien te spreken. Maar nu denk ik is het niet beter om eerst samen een goed verhaal/ plan opzetten en met meerdere mensen een afspraak regelen met hem. Zodat ze door hebben dat we het serieus menen en dingen goed hebben uitgedacht. Wat denken jullie? Wil iemand met mij dit samen gaan uitwerken? En een andere vraag, vindt iemand het leuk om samen met mij een tiny house/straatje te gaan bekijken? Ik heb deze nog niet in het echt gezien.

Groetjes,
    Marlies Bomhof

7. Hallo Marlies,

Ik ben namens een opdrachtgever bezig om een project Tiny Houses te ontwikkelen in de Gemeente Epe.
    Ik ben hierover al in gesprek met de Gemeente c.q. afdeling Ruimtelijke Ordening.

Mvg,

Manfred

8. Bewerkt 2 jaren geleden door KlaasDroog

Goedemorgen iedereen. Wij zijn een fabrikant van houtskeletbouw woningen. Wij zijn inmiddels 2 jaar bezig met een systeem waarmee je een woning kan bouwen in 1 dag. We onderzoeken momenteel of het een leuk idee is om tinyhouses te bedenken die door iedereen zelfgebouwd worden. Hierdoor krijg je een soort tinyhuis dat je als een Ikea pakket heel eenvoudig met beperkt gereedschap in elkaar kunt zetten. Met of zonder hulp. Het concept zou dan zijn:
    BYOP Bring your own plan
    BENF Build enviroment friendly
    BYOH Build your own house
    BHPY Be Happy

Is dit een heel stom idee? Wat vinden jullie van zo'n idee?

Gr klaas

9. vorig jaar

Hoi allemaal, een late reactie... Maar hoe staan jullie plannen ervoor?? En hoe ver staat het nu met de gemeente Manfred?
    Ik zit een beetje te twijfelen of ik het in de gemeente Elburg wil proberen. Maar loop in m'n eentje een beetje vast waar en hoe ik kan beginnen...

10. Hey iedereen. Ook wij zijn ons (met z'n drietjes) aan het oriënteren voor de bouw van een Tiny house en een plekje rondom de Veluwe of omgeving en sluiten ons graag aan. We hebben op dit moment contact met de gemeente Apeldoorn, waarbij er tot nu toe in ieder geval mogelijkheden lijken te zijn in het stedelijk gebied .. hopen dus op er buiten ook :-). Ik hoop wat van jullie te lezen en kijken of we gezamelijk iets in beweging kunnen zetten :-).

11. Hallo iedereen, ook ik ben aan het orienteren voor een TH omgeving ermelo/garderen en kom graag in contact met gelijkgezinde!

12. Hoi iedereen,

Wat leuk om zoveel tiny house lovers bij elkaar te treffen! Mijn naam is Zen en ik doe voor een videoproject onderzoek naar de duurzaamheid van tiny houses op langere termijn. Daarvoor ben ik op zoek naar kandidaten die het leuk vinden om hun plannen voor een tiny house onder de loep te nemen met professionals om te kijken wat het hebben van een tiny house betekent voor de toekomst. Ook willen we onderzoeken wat de (nieuwe) mogelijkheden zijn voor het krijgen van een hypotheek voor een tiny house. Interesse? Of wil je meer info over dit project; stuur dan een mailtje naar zen@bigshots.nl Hopelijk spreken we elkaar gauw! :)

13. Bewerkt vorig jaar door lila1989

Hallo Allemaal, ik ben ook op zoek naar een mooie plek om een tiny house neer te zetten, maar wat ik ook nodig heb is plek voor mijn paarden. Ik zoek dus eigenlijk een grote weide min 1 1/2 HA waar ik ook een tiny house op mag zetten. Omgeving tussen Utrechtse Heuvelrug, waar ik nu woon, en Veluwe. Groeten, Monique

14. Bewerkt vorig jaar door Marijke

Hallo Allemaal,

Ik zoek een bosrijke plek waar ik een wikkelhuis neer kan zetten. Iets minder avontuurlijk, ik wil graag aangesloten zijn op riolering en electra voor wanneer de energie van de zonnepanelen niet toereikend is in de winter. Ik ben wat ouder en ga in mijn nieuwe huisje wonen met een (nog aan te schaffen) hond.
    Alle tips welkom, ben zeker geïnteresseerd in een project bij de veluwe. Of in Bosrijke omgeving Nijmegen/Molenhoek/Mook. Bij voorbaat dank voor tips!

15. Verwijderd vorig jaar door Marijke
  16. Beste Marlies,
    Ik zou je graag een aantal vragen willen stellen voor mijn afstudeeronderzoek. Zou je ajb contact met mij kunnen opnemen op afstudeeronderzoektinyhouses@gmail.com . Ik hoor graag van je!

17. Hi allen,
    Leuk zoveel enthousiaste mensen bij elkaar :-) Ik ben zelf zo'n 2 jaar geleden geïnteresseerd geraakt in TH, maar nu de stap gezet tot echt meer erin verdiepen. Ben woonachtig in Apeldoorn en wil het liefste in deze omgeving een plekje vinden voor een (nog te bouwen) TH. Ik zie een berichtje van Laura, begrijp dat er al mensen in contact zijn met de gemeente. Zeer nieuwsgierig hoe dit vordert. Ik denk en luister graag mee! Gr Tessa

18. Bewerkt vorig jaar door Marlies

Ik zie dat er veel enthousiaste mensen hebben gereageerd de afgelopen maanden. Erg leuk! Maar ben ook benieuwd of de mensen die zeiden contact te hebben gehad met gemeenten, zoals @Manfred met Epe en @Laura met Apeldoorn, al verder zijn gekomen hierin. Het zou mooi zijn als we meer met elkaar communiceren hierover anders blijft het nog ieder voor zich en komen we denk ik niet verder. Dus ik hoor het graag!

Groetjes, Marlies

19. Hoi Allen,

Ik heb me net aangemeld en woon in Apeldoorn.Ik zou graag contact willen met mensen in deze omgeving en me aansluiten bij een groep van mensen.
    Want zoals Marlies hierboven al zegt is dat belangrijk.
    Graag heb ik dus contact.

20. Dag,

Ik ben aan het rondkijken wat de mogelijkheden voor een tiny house in gemeente Epe zijn.
    Ik woon nu ook in de gemeente Epe, maar heb geen idee hoe de regelgeving in de gemeente Epe is.
    Kan iemand daar iets over vertellen? Ik lees hierboven dat er al wel gesprekken zijn geweest?

Vr.gr.
    Sjacco

21. Nieuwer ›

of Meld je aan om te reageren!