Wie gaat er mee naar Portugal?

1. ‹ Ouder
  2. 3 jaren geleden

Wie wil er samen met mij een huis kopen in Portugal ik denk zelf aan de regio van Setubal.

Ik kan een heel huis inrichten en heb Portugese vrienden genoeg welke willen adviseren bij de aankoop van een huis.

Dus als je vervroegd met pensioen wil gaan of je bent het hier ook zat in Nederland schrijf dan een reactie

muito obrigado

3. 2 jaren geleden

Hoi Sanne,

Wat een leuk initiatief! Ik ben me nu een beetje aan het orienteren op tiny houses. Mijn droom is namelijk het opzetten van een zelfvoorzienende boerderij/stuk grond of community met tiny houses, zoiets, in portugal. En dan vooral met als doel om ook een plek te creeren waar mensen kunnen helen, dichter tot zichzelf kunnen komen, kunnen helpen, werken, enzovoort. Ook met yoga en meditatie, misschien therapie, massage. Een plek met veel dieren ook, waar mensen in harmonie met natuur leven. Ik kan dit ook zeker niet in mijn eentje en lijkt me daarom erg leuk om dit met anderen te doen! Ik ga deze zomer een paar maanden naar portugal om meer ervaring op te doen met zelfvoorzienendheid/permacultuur. Weet nog niet preces waar ik dit ga doen, maar keus genoeg!
    Misschien kunnen we een keer brainstormen? en heb je al andere enthousiaste mensen gevonden?

Tot horens!
    Groetjes,
    Annemarie

4. Hoi Annemarie,

Nee ik heb vooralsnog geen andere enthousiaste mensen gevonden.
    En al helemaal niet die dan ook nog een beetje het zelfde idee hebben.
    Waar ga je heen in Portugal? mijn hart ligt een beetje in het zuiden, rondom Monchique.
    Land meer noordelijk is goedkoper maar een van de redenen dat ik hier weg wil is toch ook wel het weer....
    ik ben heel benieuwd naar je ervaringen...keep me posted

5. Hoi Sanne.

Ook ik ben in onderzoek om een tiny house te bouwen,
    Maar jou Idee zie ik ook wel zitten!
    ook al vanwege het klimaat.
    Ik ben wel technisch onderlegd , heb wel wat opslagruimte en ik zou wel willen
    Investeren.
    Een caravan daar meer zetten, goed id!
    ik hoor graag van je.

6. Dag Sanne, bij toeval stuitte ik op jouw oproep van augustus 2016. Sinds december is er niet meer over gecorrespondeerd en je laatste bericht was niet al te positief....Maar aangezien ik al enige tijd min of meer hetzelfde idee heb en onlangs heb besloten om deze zomer de daad bij het woord te voegen, ben ik toch benieuw naar de stand van zaken omtrent jouw initiatief. Ik ga medio juni naar Portugal met de bedoeling om me te orienteren en zomogelijk daadwerkelijk iets te kopen.
    Gr. Hans

7. Leuk!!!!

8. Mooi initiatief Sanne! Idd jammer dat de communicatie is gestopt. Volg graag de ontwikkelingen...
    Gr Marisca

9. Hallo Hans(Havanho)
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen, ik ben zelf beginapril geweest om
    Te kijken naar (vakantie)woning en/of grond.
    Het was 1e oriëntatie

Groet,
    Simon

10. Hallo,

Ik heb ook het plan opgevat om komende winter te verhuizen naar Portugal. Ik ben reeds een paar keer voor langere periode op verkenning geweest en heb zowat het hele land afgereisd inclusief de Azoren. Uiteindelijk gaat mijn voorkeur uit naar de Azoren. De streek rond Montchique is nogal toeristisch (dat geldt trouwens voor heel de Algarve) en dat vertaald zich in de duurdere prijzen. Niet alleen bij de aankoop van huis en grond maar ook in de dagelijkse consumptie. Het is ook fiskaal goed uitkijken wanneer je als buitenlander in portugaleen zaak wil uit de grond stampen. ikzelf denk naar de Azoren te gaan wonen. Het klimaat is er redelijk goed , de zomers zijn er niet verschrikkelijk warmen de winters zijn er redelijk zacht. De Azoren bestaan uit 9 eilanden met een prachtige natuur.Vanop de kliffen kan je er walvissen en dolfijnen spotten en op het eilanden heb je veel warmwaterbronnen waar het ganse jaar lekker zwemmen is. De Azoren behoort tot Portugal behoort tot Portugal maar beschikt over een eigen bestuur. Je hebt er ook als voordeel dat je in een heel gunstig btw regime valt waardoor alles veel goedkoper is dan in de rest van portugal. Vanuit Nederland of Belgie kkan je er via Lissabon heel goedkoop naartoe vliegen. Misschien zijn er hier wel nog mensen die interesse hebben.

11. Hai Sanne,

Ik heb ook het plan opgevat om in Portugal te gaan wonen, nu ik de reactie van Peter heb gelezen, ga ik ook even wat meer informatie over de Azoren bekijken. Ik ben bijna 60 en ben een einzelgänger, maar ik vind het altijd erg interessant om te zien wat anderen willen doen. Op fb zijn trouwens wel leuke groepen met enorm veel informatie, bijvoorbeeld: Nederlandse en Vlaamse ondernemers in het buitenland, de beheerder Cees Alias Cornelis heeft ook een eigen groep. Succes, gaat helemaal goedkomen

12. Hoi allemaal,

Ik zie dat ik mensen hier niet persoonlijk kan benaderen!?
    Ik, vr. 37, heb nu besloten dat het roer echt drastisch om moet!! Ik heb meer ruimte, rust, natuur en stilte nodig, maar ook vrijheid en gezelligheid! Ik wil het huis waar ik in woon verkopen en het liefst met een campertje (al 1 op het oog) de hort op. Maar ook ben ik al jaren aan het zoeken naar mogelijkheden voor een chaletje of tiny house, maar ik loop altijd tegen al die ingewikkelde regels aan en vooral wat allemaal NIET mag (om gek van te worden!). Ik heb wat geld als ik het huis kwijt ben, geen baan, geen relatie en geen uitkering meer dan en dus zo vrij als een vogel (kan niet wachten..

13. Ik zie dat mijn vorige bericht maar half is gepost...
    Continue...
    Het liefst zou ik eerst gaan rondrijden...op zoek naar mooie plekjes, wennen aan het leven in een mini huisje en off grid leven en van daaruit verdere plannen maken. Maar hoe leuk zou het zijn niet alles maar altijd in mn uppie te doen en een gelijkgestemd travelmaatje te vinden om samen, liefst ieder een eigen huisje, te touren, plannen te smeden...ervaring op te doen en uiteraard genieten van de vrijheid!!
    Ik zou graag iemand of meerdere mensen leren kennen die ook het roer om willen gooien en dezelfde soort plannen hebben!

14. Ze is 10 maanden geleden voor het laatst actief/online geweest tijgers.. ik denk dat ze al ergens off-grid in Portugal zit ;)

15. vorig jaar

Goeie dag allemaal.
    Mijn vrouw en ik zijn ook erg serieus opzoek naar mensen die een project, zoals meerdere hierboven hebben omschreven, op te starten. Na een jaar rond te hebben gereisd hebben we de smaak te pakken. we willen graag iets opbouwen in het buitenland. Een mooie plek vinden en bouwen aan ons leven. Vrij wonen in de natuur. We hebben drie kinderen van 5,2 en 3weken oud.
    En die willen we zelf onderwijzen. Een vette natuurcamping beginnen met boomhutten, yurts, pipowagens etc en dan eigen groente verbouwen en koken voor de gasten, is een idee. Ik ben technisch aangelegd en werk al 25 jaar met kinderen dus een opvang voor de camping bezoekers is ook een idee. Mijn vrouw is kok en heeft 10 jaar een eigen restaurant gehad dus een eetgelegenheid is ook een dikke optie. Ze heeft ook een opleiding tot yogadocent gevolgd en heeft een shihatsu diploma. Ook weer mogelijkheden om in te zetten.
    Elders werken is een ander plan of werk vinden op afstand. Wij staan nog helemaal open voor ideeen. Ik kan nl nog wel even verder gaan met de ideeen stroom. We zouden graag in contact komen met mensen met het zelfde idee. Niet geschoten is sowieso mis vandaar dit bericht. Ik las sanne’s spontane bericht van 2 jaar terug en dacht hoppa gelijk een bericht plaatsen en maar zien of er een connectie is. Mijn mailadress is jelle11577@gmail.com dus mail me als je wil. Tips zijn ook altijd welkom. O ja en voor ons ligt het ook nog open waar we dit precies willen doen. Frankrijk italie portugal maakt ons niks uit als het maar langer zomer is en korter winter en als er maar natuur is.
    Hopelijk tot ooit.

16. Hoi Sanne en anderen,
    Ik man (64) woon sinds kort in midden Portugal.
    Het is hier een prachtig natuurgebied met veel kleine historische dorpjes.
    Heb zelf ook overwogen iets te kopen in Portugal en na veel zoeken en overwegen ben ik tot de conclusie gekomen dat iets huren veel goedkoper en gemakkelijker is dan kopen.
    Heb nu een vrijstaand boerderijtje weten te bemachtigen met 4ha grond en een ruim vernieuwd huis erop voor maar 150 euro per maand, en zo staan er nog wel meer in deze streek.
    Zelf ben ik net met pensioen en wil ik me bezig houden met permacultuur, natuur, lezen, filosofie, bezinning (o.a. advaita) etc.
    Mijn idee is hier de oudere (door kinderen verlaten) bevolking een hart onder de riem te kunnen steken betreft de zin van het leven en omgaan met ouderdom dmv. Lezingen en gesprekken te organiseren.
    Omdat ik in vroeger jaren 14 jaar in Brazilie gewoont heb spreek en schrijf ik vloeiend portugees.
    Sanne, mocht ik bij u of bij anderen interesses opgeroepen te hebben en ik u evt. van dienst kan zijn met verdere zoektochten zal ik mij vrijblijvend van diensten ter uwer beschikking stellen.
    P.S. Mijn buurman (boer) heeft een mooi apartement (huisje) met alles erop en eraan voor verhuur voor maar 15 euro per dag of 300 per maand en dat nog meestal met inclusieve warme maaltijden!
    Mischien een hint om even een plekje (onderkomen) te hebben om de regio hier verder te verkennen?
    Sanne en anderen.... graag mag ik u welkom heten en wensen in het mooie, gastvrije en vriendelijke land Portugal.
    Met een vriendelijke groet,
    Yan.
    P.S. u kunt mij ook contacteren via: jandenstef@icloud.com

17. Hoi Allemaal,

Ook ik loop met wilde plannen rond om alles achter te laten en van de natuur te gaan leven in een warmer land. Portugal staat ook op mijn lijstje met opties net als spanje en de canarische eilanden ( 's winters ook heerlijk warm). Ik zie mezelf al mijn eigen bananen van de boom af eten. Mijn plannen staan nog in de kinderschoenen. Dit jaar wil ik gaan helpen bij mensen die al grotendeels zelfvoorzienend leven. Ik hoop tijdens mijn reis mensen tegen te komen die enigszins dezelfde visie hebben als ik en wie weet wat voor moois je dan met een groepje op kan bouwen.

Als er hier mensen zijn die willen brainstormen over leuke ideeen of gewoon lekker weg willen dromen over het ideale leven, dan kom ik graag in contact.

Het zou ook leuk zijn om een reisgenootje te vinden die ook al graag eens wil proeven van het duurzame leven en het harde werken dat daarbij komt kijken.

groet, Denise

18. Ik ga dit jaar voor paar 3 weken naar Portugal om de boel te verkennen met mijn camper. Doelstelling is inderdaad een stukje grond te kopen, die zijn daar erg goedkoop. Het kapitaal heb ik al, eerst voor meerdere keren per jaar proeven, en daarna wellicht voor vast:)

19. Hoi Rick,

Wat leuk zeg dat jouw plannen al vorm beginnen te krijgen! Zou je misschien wat meer willen vertellen over wat je visie is voor het land dat je wil gaan aanschaffen? Ik ben ontzettend benieuwd naar de ideeen van anderen en ik wil de komende tijd vooral gebruiken om heel veel informatie op te doen aangezien mijn plannen nog niet heel duidelijk zijn.

Ik hoor graag van je.

20. Nou wat belangrijk is, is dat het grond vruchtbaar moet zijn. Dat het een eigen waterbron moet hebben is ook erg makkelijk, je zult wel het één het ander moeten verbouwen om het vervolgens weer te kunnen verkopen want, je vaste lasten blijven natuurlijk (lees: zorgverzekering, camper verzekering ... ect ..ect)

Belangrijk in het algemeen is denk ik dat we er niet te makkelijk over moeten denken. We leven niet meer in het jaar 0 waar alles gratis was.. naast het harde werken op het land moet er ook een inkomen gegenereerd worden, dat is iets waar je absoluut naar moet gaan kijken.

Misschien een kleine agrarische cursus volgen? :D

21. Verwijderd 10 maanden geleden door Naomi

of Meld je aan om te reageren!