Wanneer wordt 'recreatief' 'permanent'?

1. 2 jaren geleden

Lieve mensen,
    Ik heb gisteren besloten dat ik niet langer ga zitten dromen maar nu toch echt stappen ga ondernemen om een Tiny House te verwezenlijken. Ik heb al een offerte aangevraagd voor een lening (over begroting en financien open ik ws nog wel een ander forumonderwerp).
    Daarnaast ben ik mij aan het informeren over mogelijke woonlocaties en het vraagstuk der inschrijving (dank aan Marjolein voor de blog daarover). Nu kan ik mij eenvoudig bij mijn ouders inschrijven, dat is geen probleem. Maar daar woon ik natuurlijk niet. Omdat mijn ouders dicht bij mijn werk wonen, logeer ik wel vaak bij ze. Ongeveer een keer in de week, soms een hele week.
    De wet beschouwt THs, zo begrijp ik van ome Internet, meestal als recreatiewoning. In een recreatiewoning mag je 'recreatief wonen' maar niet 'permanent wonen'. Wat het verschil precies is, lees ik echter nergens. Mijn vraag is dus: waarin zit het verschil? Is het hele jaar 6 nachten per week 'recreatief' of 'permanent'? Is 11 maanden per jaar 'recreatief' of 'permanent'? Kortom: kan ik dit wettelijke dingetje uit de wereld helpen door simpelweg een korte tijd per jaar bij mijn ouders (inschrijfadres dan dus) te logeren? Heeft iemand hier ervaring mee?
    Alvast dank jullie wel!

2. Of je ergens recreatief of permanent in woont wordt voor zover ik weet niet bepaald door de woning waar je in woont, maar door het bestemmingsplan wat er op ligt.

Daarnaast verschilt het per gemeente hoe ze tegen recreatief en permanent bewonen aankijken. Bij mij in de gemeente is het zo dat de gemeente het als permanent ziet als je per kwartaal, langer dan de helft in de woning verblijft. Maar dat kan dus per gemeente verschillen.

of Meld je aan om te reageren!