Staplaats op een camping?

1. 2 jaren geleden

Lieve mensen,
    Laatste vraag voor nu en dan zal ik echt even m'n mond houden. Als ik straks een beetje zicht op m'n financiering heb, kan ik met ontwerp en bouw aan de slag, maar dan moet ik ook op zoek naar een locatie. Daar voel ik me nog een beetje onzeker over. Wat als ik geen geschikte locatie kan vinden voordat m'n TH wordt opgeleverd?
    Nu zou ik natuurlijk een jaarplaats kunnen huren op een camping voor het eerste jaar. Niet ideaal, want je zit hutjemutje met allemaal kampeerders en vakantiegangers en schreeuwende kinderen (okee, misschien overdrijf ik), maar je staat dan tenminste ergens en je hebt voorzieningen. Als je dan tegen kinderziektes aanloopt met je off-grid installaties, kun je ergens op terugvallen, zeker in de donkere maanden.
    Is dit een goed idee of is dit een slecht idee? Hebben jullie ervaringen met (tijdelijk) verblijf op een camping? Hoe reageren campingeigenaars op THs? Komt er specifieke regelgeving bij kijken waar ik rekening mee moet houden?
    Dank!
    Marthe

2. Voor een camping eigenaar ben je naar mijn idee vooral een klant die betaald met een caravan. Dus dat kan het probleem niet zijn. Misschien wel dat je zelfvoorzienend ben, want dan loopt hij inkomsten mis omdat hij geen elektriciteit kan verkopen.

Dat je hutjemutje tussen de kampeerders en vakantiegangers zit, dat zal best kloppen. Een week of 6 per jaar. De rest van het jaar zullen ze er ook wel zijn, maar dan in veel mindere mate.

Het enige waar je zeker rekening mee moet houden is dat je niet op een camping mag wonen. Schrijf je jezelf er toch in, dan loop je het risico dat je er binnen een paar maanden weer wordt afgeknikkert door de plaatselijke overheid. Dus je zal wel iemand met een woonadres moeten hebben waar je jezelf mag inschrijven

3. Wij staan op een camping, dat is een vrij kleine zonder schreeuwende kinderen.
    Er wonen hier wat mensen en veel vaste recreanten. Als je zo'n plek kan vinden is dat heel prettig, je hebt dan echt buren waar je een band mee op kunt bouwen. De doorstromers zijn er nooit zo lang.
    Iedereen vindt ons huis echt tof. De beheerders laten het ook vol trots zien aan iedereen.
    Het is wel zo dat je niet permanent op een camping mag wonen. Wij worden gedoogd omdat er ondertussen aan een plek gewerkt wordt met de gemeente zelf. Daardoor is het geen permanente bewoning en was ook het briefadres geen probleem. Ik denk ook dat je mazzel moet hebben met de gemeente. Succes met de zoektocht!

4. Niks mis mee, veel campings worden het hele jaar door bewoond door gescheiden vaders

5. vorig jaar

Ik denk ook dat als je een plaatsje wilt reserveren voor een heel jaar, dat ook best veel geld gaat kosten. Ik zat er laatst ook naar te kijken, ik kwam uit op 6700 euro voor een heel jaar, dat weliswaar inclusief elektriciteit.. maar dat wou ik eigenlijk doen met zonnepanelen.

Uiteindelijk zou ik 250 euro per maand goedkoper uit zijn door op een camping te gaan staan, dan wonen in mijn eigen huidige appartement...

Misschien dat je middels karweien ietwat goedkoper kunt staan? Dat lees ik namelijk ook vaak.. af en toe gras maaien, onderhoud als het hoogseizoen weer voorbij is.. you know.

of Meld je aan om te reageren!