offgrid ervaringen

1. 2 jaren geleden

Wie kan mij helpen met zijn ervaringen over offgrid installatie voor tiny house on wheels?

Ik ben bezig met het bouwen van een tiny house en ben op zoek naar installatieschema 12 volt en 220 volt. Welke accu's /solarinstallatie/ windgenerator / aggregaat / huishoudelijke apparaten / gebruik jij en bevalt dat?

hoe doen jullie het met water en afvoer van grijs water?

alvast bedankt voor je reactie groetjes hayo en annet vlissingen

2. Begin met alles op 230V, veel eenvoudiger en veel goedkoper, installatie en apparatuur net als thuis, als tweede stort je al je afvalwater in een tank en gebruik je een vermalings- WC, Dat grijs/zwarte afvalwater kun je gewoon op een camperplaats, WC bij vrienden enz of in een rioolputje lozen. Windgeneator vergeten, die dingen werken alleen bij sterke wind aan de kust. Gewoon voldoende 1000Wp tweedehands zonnepanelen nemen.

3. Als je met een aggregaat werkt ben je bepaald niet offthegrid aan het wonen. Je bent immers nog steeds afhankelijk van derden voor je energie opwekking.

4. En de meeste mensen die off grid leven spoelen hun poep ook niet zomaar weg. Kan je prima gas of mest van maken.

5. vorig jaar
    Bewerkt vorig jaar door Off-Grid Factory

Hoi Hayo en Annet,
    Leuke vraag! Om een goed advies te kunnen geven over wat je nodig hebt qua energiesysteem voor jullie tiny house is het noodzakelijk om een goede inventarisatie te maken van wat (apparatuur e.d.) je denkt te gaan gebruiken, hoe lang en in welke periode. Dat bepaalt namelijk hoeveel energie je moet opwekken en opslaan. De eerste tip is overigens altijd om zoveel mogelijk te besparen, dus energiezuinig apparatuur en lampen (led!) aan te schaffen, want wat je niet verbruikt, hoef je ook niet op te wekken. Wij hebben in de afgelopen jaren tal van off-grid oplossingen geleverd in Nederland en het buitenland. Bijvoorbeeld het systeem dat we bedachten voor het tiny house van Annabelle: http://www.theoffgridfactory.com/project/tiny-house/
    Mocht je een keer willen doorpraten, dan zou je contact met me op kunnen nemen.
    Groeten, Arnoud (info@theoffgridfactory.com)

of Meld je aan om te reageren!