Metalen frame

1. vorig jaar
    Hoi

Iemand die meer info kan geven over een metalen frame ipv houten frame? 
    Voor- en nadelen? Gewichtsverschil? Prijsverschil? 

Bedankt! 

2. Bewerkt vorig jaar door prensel

Ik ben daar ook mee bezig:
    gewicht: 30% van hout
    prijs: 300% van hout
    Voordelen: het werkt veel makkelijker, alles wordt in de exacte maten vooraf gemaakt. Schijnt dat je een gemiddeld frame in 2 dagen met twee man volledig op kan bouwen.
    Zoek maar eens op Frame Factory die hebben er al een paar gemaakt.

3. admin

30 aug 2017 Beheerder

Het YouTube kanaal "Living Big in a Tiny House" heeft hier twee jaar geleden een aantal video's over gemaakt:

4. Staalbouw laat zich uitstekend lenen voor Tiny house bouwen! En natuurlijk ook voor veel grotere bouwwerken. Speciale aandacht moet wel de isolatie krijgen, het metaal moet voldoende omhuld/geïsoleerd worden om er voor te zorgen dat er geen vocht/ condensatie kan plaats vinden.
    De meeste warmte overdracht (verlies dus) wordt door de metalen 'studs' (de verticale palen) tot stand gebracht doordat deze de binnenschil en de buitenschil verbinden.
    Staalbouw rot niet, wordt niet door beestjes opgegeten, geeft zuivere verbindingen, is aardbeving bestendig en kan cradle to cradle weer worden omgezet naar nieuw staal of hergebruikt worden.
    Hout kan aan de binnen-en buitenzijde weer gebruikt worden voor een stevige bouwschil en natuurlijk voor de esthetiek van het geheel.
    Voor een voorbeeld kijk gerust even op de site; [url=http://www.lynnwoodliving.nl/url]

5. Het is zeker niet duurder dan hout, eerder goedkoper en veel duurzamer

6. @Paul heb je een prijsvergelijking? Ik vind staal nl ook een interessante optie. Ik hoorde 1 THOW bewoner stellig beweren dat en houten frame net zo zwaar is als een stalen frame. Geen idee waar hij dat op baseerde.

7. Wij gaan met een staalframe bouwen en hebben dus een indicatie van prijs en gewicht op gevraagd. Zij hebben mij toen het gewicht en de prijs van een tiny house in Nederland gegeven (deze was overigens wel wat complexer dan de meeste tiny house constructies).

± 600 kg en ± € 3.500.

Zelf verwachten wij volgende week een offerte. Die informatie kan ik dan ook met jullie delen.

8. @Martinemourik Wij gaan met een staalframe bouwen en hebben dus een indicatie van prijs en gewicht op gevraagd. Zij hebben mij toen het gewicht en de prijs van een tiny house in Nederland gegeven (deze was overigens wel wat complexer dan de meeste tiny house constructies).

± 600 kg en ± € 3.500.

Zelf verwachten wij volgende week een offerte. Die informatie kan ik dan ook met jullie delen.

Wie is "Zij" in dit geval? Welk bedrijf .. want dit klinkt bijzonder interessant. Ik wacht met spanning af! :D

9. Frame Factory :D

10. @Martinemourik Frame Factory :D

Dank je! :D Ik zal morgen direct even contact opnemen.

of Meld je aan om te reageren!