Tussenstap voor studenten

1. vorig jaar

Mogelijke tussenoplossing voor studenten.

Heeft iemand informatie/ideeën over de mogelijkheden als je nog niet klaar bent om aan het grote project te beginnen: je eigen tinyhouse.
    Kan ik een tijdelijke (ong. 6 jaar) woonplek kopen waar ik vanuit studeer en tegelijk voorbereid op mijn eigen permanente tinyhouse. (als een soort tussen stap voordat je begint aan je tinyhouse)
    Ik zit nu met redelijk wat spaargeld maar nog niet genoeg om een permanente tinyhouse van te realiseren, ik woon nu nog bij mijn ouders maar als ik op mezelf ga wonen wil ik niet huren, want dan gebruik ik elke maand juist dat geld dat ik later wil gebruiken voor mijn grote project.

Als student ben je druk met school/sport/hobby's, geld verdienen voor je tinyhouse kan niet je prioriteit zijn.
    Het is de bedoeling dat je na je studie in ieder geval niet verder van huis bent door de kosten van zelfstandig wonen en studeren.
    Na de studie wil ik niet 15 jaar werken voordat ik eindelijk mijn tinyhouse kan realiseren, iets waar ik voordat ik aan studeren begon al redelijk dichtbij was.

Zijn er mogelijkheden voor zelfstandig wonen tijdens het studeren en daarnaast beginnen met de (financiële) voorbereiding voor je tiny house?
    Ik kan voorzieningen van mijn ouders gebruiken maar het liefst zoveel mogelijk zelfvoorzienend.

Kort om: kan ik iets kopen waar ik in kan leven voor ong. 6 jaar zodat ik ontkom aan het huren van te dure appartementen waardoor ik elke maand verder word verwijderd van mijn droom.

2. Thanks voor je bericht nathalie, ik had daar nog niet eens bij stil gestaan... je zit zo vast in die mind set die iedereen heeft.
    iedereen wil eigenlijk dat je gelijk maar door gaat met je scholing en geen vertraging oploopt, alleen er is niemand die tegen je zegt: denk eerst even na voordat je keuzes maakt over studeren en hoe je dat wil doen.

Misschien is die ''tussenstap voor studenten'' wel juist gewoon nog even wachten met studeren en nu gelijk beginnen met wat je het hoogst op je prioriteiten lijst hebt.
    Maar het is ook best een stap om nu dan maar te stoppen na een jaar... zelf heb ik nog niet een concreet plan voor mijn TH en locatie.
    Ik weet wel dat de gemeente groningen nu bezig is met dingen op te zetten maar of dat ook garandeert dat ik een eigen plek kan krijgen voor een THOW weet ik niet.
    Geen concreet plan hebben en dan zomaar stoppen met de studie is best een sprong in het diepe.

Als jij of iemand anders nog adviezen of wat tips kunnen geven over hoe ik het kan aanpakken zou dat fijn zijn.

Mark