Wonen in omgeving Den Haag

1. vorig jaar

Hallo allemaal,

We hebben interesse in het leven in een Tiny House. Na goed nadenken en overweging tussen zelfbouwen of kopen hebben we besloten om een tiny house te kopen / in co-creatie te laten afbouwen door een bouwbedrijf. We wonen momenteel in Den Haag en zouden heel graag enigszins in de buurt willen komen te wonen. We weten nog niet precies in welke mate we 'off the grid' willen zijn. Eigenlijk is dat meer afhankelijk van wat de locatie met zich meebrengt. Wij doen dit niet zozeer vanuit ecologische redenen, we willen vooral lekker dicht op de natuur wonen. Dus bijv op een campingstandplaats zouden we prima van nuts voorzieningen gebruik willen maken. We zouden naar verloop van tijd dan kunnen 'evolueren' naar zelfvoorzienende opties. Tot zo ver een beetje context over ons denkproces, nu komen de vragen;) :

• Iedereen die hier naar een locatie heeft gezocht, waar zoeken jullie allemaal op / welke instanties benaderen jullie?
    • Zijn er mensen die omgeving den haag en naastgelegen dorpen/steden die ervaring hebben met een camping waar jaarstandplaats mogelijk is.
    • Zijn er mensen die in dezelfde omgeving een andere optie dan een camping hebben gevonden of van weten?
    • Zijn er initiatieven (naast het erasmusveld) die interessant voor ons kunnen zijn?
    • Meestal is er een periode waarbinnen je niet in de tiny house mag wonen omdat het anders permanent is, hoe gaan jullie dit aan? (lees: stiekem blijven wonen of een andere optie?)

Hopelijk kunnen jullie wat hulp bieden, alvast heel erg bedankt!

Groeten, Tim en Simone

2. Up. We hebben verhalen gehoord vanuit Schiedam en Vlaardingen. Zijn de initiatiefnemers hier ook actief, zouden graag meer willen weten over deze (mogelijke) opties.

3. Hi Tim en Simone!

Mijn vriend Joost en ik zijn ook bezig met een Tiny House in omgeving Den Haag. We volgen het topic graag. Zelf zijn we nog niet concreet in gesprek gegaan met gemeenten/bedrijven. Wel in ons ontwerp zo goed als klaar en hebben we vrijdag een bezichtiging voor een bouwplek in Zoeterwoude.

Zodra we kunnen starten met bouwen zetten we ook het hele woonplek zoeken in, waarschijnlijk zullen we dan ook op zoek moeten naar mede tiny house geïnteresseerden in de buurt.

Groetjes Martine

4. Hi Tim, Simone, Martine & Joost,

Ik ben zelf ook bezig met een tiny house in Den Haag.
    Nog niets concreet, maar alles aan het uitzoeken.
    Ik blijf graag op de hoogte van jullie plannen/ bevindingen!

Groetjes,
    Kiki

5. Hallo! Zo te horen tasten jullie ook nog in het duister;). Wij volgen tot op dit moment niet de gemeentelijke route. Dat betekent dat we onze hoop vestigen op camping jaarplaatsen die niet te lang per jaar dicht zijn. We hebben wel een enigszins concrete optie in de buurt van hoek van holland. Zoals gezegt gaan wij een tiny kopen, dus we wachten eigenlijk een definitieve 'JA' af en daarna zullen we dan relatief snel er een kopen of laten bouwen.

Overigens zouden we best kunnen proberen om met een groep een brief te schrijven, wellicht dat het in ieder geval voor de 'movement' goed is en dat het wederom een aanvraag bij de gemeente oplevert. wie weet. Wat zeggen jullie er van?

6. Sorry voor de late reactie. Een brief sturen is misschien nog niet eens zo'n gek idee!

Overigens zag ik dat ze op Erasmusveld nog een plekje over hebben. Dat is voor ons te snel, binnen 6 weken geloof ik, maar voor jullie misschien nog een optie als jullie toch een tiny house willen kopen (ik weet niet hoe snel die opgeleverd kunnen worden).

7. Je moet op dit plekje binnen 6 weken kunnen staan heb ik ergens gelezen

8. Hallo Tim & Simone, en alle anderen die eerder wat gepost hebben,

Ik haak ook even aan op dit bericht. Clariska en ik zijn ook van alles aan het uitzoeken en op zoek naar een plek in de omgeving van Den Haag. Naast wat (SketchUp) tekeningen en heel veel lezen zijn de plannen nog niet heel concreet.

Hartelijke groet,
    Otto & Clariska

9. 11 maanden geleden

Hi Allen!

Net een reactie op ander bericht liefhebber Tiny house in Den Haag geplaatst. Maar zie nu ook jullie posts!
    Ook ik bezig met plekje in Den Haag (liefst Scheveningen) voor Tiny House dat ik zelf wil gaan bouwen.
    Zijn er nog ontwikkelingen bij jullie? En zinvol om een keer samen te gaan zitten?

Vriendelijke groet,
    Mannielle

of Meld je aan om te reageren!