Hoe goedkoop grond kopen/huren?

1. vorig jaar

Hallo samen,

ik ben ook van plan om een TH te realiseren en vraag mij af of jullie tips hebben voor hoe je goedkoop bij een klein stukje grond kan komen. Misschien wil iemand wat ervaring met mij delen?

Mijn TH hoeft niet mobiel te zijn - ik heb daarom recent contact gezocht met o.a. de gemeente, met volkstuin-verenigingen, en meer. Het idee was om via hun bij grond te komen waar een TH zou kunnen staan. Wat mij betreft huur ik ook graag een stuk tuin/grond, sommige verenigingen vragen er maar slechts EUR 100,- per jaar.

De vraag is dan of dat wel mag, bouwen op zo'n stuk grond. Tegen tuinhuisjes heeft er nauwelijks iemand wat, maar als je dan wel aan geeft dat je een woonhuis wil realiseren, komt er toch best wat kritiek op je af.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen gehad en heeft hier feedback/tips/commentaar op?

Alvast bedankt!

2. Een volkstuin is om groenten in te verbouwen, niet om een woning op te bouwen. Dus terecht dat je kritiek krijgt, want omdat jij meent daar te moeten wonen, kan een ander geen groenten verbouwen.

Als je goedkoop aan grond wil komen, koop dan grond in Hongarije. Daar heb je voor €2.500,- je eigen hectare grond waar je je eigen TH op mag bouwen.

Goedkope grond in Nederland bestaat niet.

3. Als je het leuk vindt om in Friesland te wonen, dichtbij Leeuwarden, maak je kans op een kavel tegen €100 erfpacht per maand.

Je moet je dan inschrijven met een geschikt ontwerp om te kunnen mee dingen ('mee loten').

Meer info hier: en hier:link text

of Meld je aan om te reageren!