Gezocht: tiny house liefhebbers voor docuserie

1. vorig jaar

Hi allen,

Mijn naam is Zen en ik ben werkzaam als schrijver/regisseur. Samen met een van de grote banken van Nederland ben ik bezig met het maken van een korte documentaire waarin onderzoek gedaan wordt naar de duurzaamheid van tiny houses op langere termijn.

Hiervoor zijn wij opzoek naar mensen die plannen hebben om in een tiny house te gaan wonen en nog aan het begin van dit traject staan. Samen met hen willen we uiteenlopende professionals bezoeken die hen verder op weg kunnen helpen, hun plannen onder de loep nemen en hen informeren over het hebben van een tiny house in de toekomst.

Ook willen we onderzoeken wat de (nieuwe) mogelijkheden zijn voor het krijgen van een hypotheek voor een tiny house.

Aan het eind van het project heb je een mooi videodocument van de start van jouw tiny house en ontzettend veel nieuwe en bruikbare kennis over de bouw.

Interesse? Of wil je meer info over dit project; stuur dan een mailtje naar zen@bigshots.nl

Hopelijk spreken we elkaar gauw! :)

2. Geld is niet een van de problemen m.b.t. tiny houses. Het hoofdstruikelblok wat veruit met stipt op een staat is regelgeving en medewerking binnen gemeentes.

Ik ben zelf bijna klaar met mijn eigen tiny house in de gemeente Heerlen en op dit moment lijkt het op volledige willekeur wat de gemeente aan het doen is. Ik bouw de mijne af op mijn eigen oprit, staat niks of niemand in de weg, maar door zeurende buurtgenoten moet ik me verantwoorden naar de gemeente. Ik hoop maar dat de gemeente daadwerkelijk mee gaat denken. Maar wie weet. Als daar ook enige hulp bij geboden kan worden, dan heb ik wel mogeijk interesse.

3. Hi Stefan,

Zou je mij een mailtje kunnen sturen? Dan kan ik wat dieper op het project ingaan. Wie weet kunnen we iets voor je betekenen.

of Meld je aan om te reageren!