Omgeving Wageningen

1. 2 jaren geleden

Hallo allemaal,
    Ik wil graag in een tiny house gaan wonen in de omgeving van Wageningen. Ik ben van plan om ergens een stuk grond te kopen. Zijn er meer mensen die hiervoor belangstelling hebben? Ik hoor graag van jullie.

Groeten,
    Frans

2. Hallo Frans,

Wij zijn twee studenten van de Wageningen Universiteit. We studeren milieuwetenschappen en zijn zeer geïnteresseerd in het kopen van een tinyhouse als duurzame woning.
    Nu is het heel leuk dat jouw berichtje net langskomt nu wij hier mee bezig zijn, dus we vroegen ons af of je al wat meer info hebt en of het dan ook een optie is om een stukje te huren ipv te kopen, want studenten hebben niet zo'n groot vermogen... we horen graag van je!

Groetjes
    Hannah en Noëlle

3. vorig jaar

Beste Frans,
    Ik zou je graag een aantal vragen willen stellen voor mijn afstudeeronderzoek. Zou je ajb contact met mij kunnen opnemen op afstudeeronderzoektinyhouses@gmail.com . Ik hoor graag van je!

4. Beste Frans,
    Heb je ondertussen iets gevonden of ben je nog steeds op zoek? Ik studeer in Wageningen en ben nu ook aan het kijken of het mogelijk is om in een tiny house te gaan wonen.
    Ik hoor graag van je.
    Met vriendelijke groet,
    Lianne

5. Hallo Frans en alle anderen geïnteresseerd in Wageningen,

Op dit moment ben ik druk bezig met een staplaats voor mijn tiny house vinden nabij Wageningen. Tot nu toe is de beste plek park De Dikkenberg, totale kosten incl.. alles (internet, elektra, pacht, toeristenbelasting) komen neer op €330 per maand. Redelijk goed te doen voor een student. Zeker ten opzichte van een klein kamertje in het centrum.

Maar het idee van gezamenlijk een stuk grond te regelen lijkt mij wel wat, misschien dat gemeente hier ook voor open zou staan? Of anders met meerdere huisjes iets regelen op een camping/chaletpark of misschien zelfs een landgoed?

Ik ben benieuwd hoever anderen al gekomen zijn met hun ideeën, ik hoor graag van jullie.
    Groeten,
    Teun

6. Wat leuk om te horen dat er meerdere geïnteresseerden zijn!
    Mijn vriend en ik zouden graag in een tiny house in Wageningen gaan wonen. Ik heb net een Facebookgroep aangemaakt: https://www.facebook.com/TinyHouseWageningen/
    Misschien kunnen we daar ook verder uitwisselen. Hoever zijn jullie met jullie plannen?

Groetjes,

Elsje

7. Hoi allemaal,

Ook ik wil een tiny house in Wageningen. Mail me als je hetzelfde wil en ideeen wil uitwisselen: julia.wind@gmail.com.

Groet,
    Julia

8. Hallo allemaal, leuk dat jullie geinterreseerd zijn in het wonen in een tiny-house! Ik heb iedereen die op dit bericht gereageerd heeft een privébericht gestuurd. Maar meer mensen die mee willen doen zijn altijd welkom!
    Ik heb intussen contact opgenomen met Erik Groen van ecodorp Pieter Pauw in Wageningen om te gaan kijken hoe je zo'n project kunt opzetten en wat ervaring op te doen.
    Verder staat in het nieuwe coalitieprogramma van Wageningen bij wonen punt 4. "Er komt een experimenteerplek voor moderne tiny houses." . Dus de gemeente zal vrijwel zeker gaan meewerken als wij straks plannen gaan presenteren!

Groeten,
    Frans

9. Dag Frans, ik kan je wel helpen om de plannen op papier te krijgen en te presenteren. Ik ben erg pragmatisch en heb samen met m'n broer een bedrijf (avoned.nl)wat Tiny Houses bouwt. Deze ervaring wil ik graag met je delen. Hoor het wel, gr Arjan

10. Hoi allemaal!

Zitten jullie ook al op de facebookgroep Tiny house Wageningen? https://www.facebook.com/TinyHouseWageningen/

Aanstaande zondag organiseren Wesley en ik een kennismakingsmiddag voor iedereen die een tiny house in Wageningen wilt. Je bent meer dan welkom om ook te komen! laten je wel even weten of je erbij bent?

Het is vanaf 14:00 uur op de 2e Kloostersteeg 10.

Groetjes,

Elsje

11. Goedemiddag,
    Ik ben eigenlijk al enige tijd op zoek naar een plek waar ik een TH zou kunnen gaan bouwen en zie dat er meerderen met mij zijn! Qua plaats ben ik erg flexibel en dus ook benieuwd naar de plannen die jullie hebben in Wageningen. Zijn jullie van plan off-grid te gaan of ook gewoon aansluitingen op nutvoorziening etc? Ik ben benieuwd!

Groetjes,
    Fleur

12. Hoi Fleur,

Wij willen off grid, maar wel aangesloten op internet.
    Eventueel op water. We zijn nu aan het onderzoeken hoe we het water goed zouden kunnen filteren.

Kom je ook zondag?

Groetjes,

Elsje

13. Hoi @Elsje,

Ik heb mijn oog laten vallen op de huisjes van millhome die ik echt tof vind. Dit zijn huisjes die als energie neutrale woning zijn ontwikkeld (goede isolatie, warmte-terugwin systeem, zonnepanelen dak etc.) maar deze is wel aangesloten op de nutsvoorzieningen. Is dat ook mogelijk denk je, omdat je aangeeft evt wel op water te willen aansluiten? Hoor het graag!

Groetjes,
    Fleur

14. Hoi Fleur,

Wat er mogelijk is zal vooral heel erg van de gemeente afhangen. Mij lijkt dit wel iets wat binnen de structuurvisie van de gemeente past. Ik heb die huisjes ook gezien en ben er ook helemaal verliefd op. Ze zijn helaas alleen boven mijn budget.

Groetjes,

Elsje

15. Dag Frans en hallo allemaal,

Mijn oog viel direct op de titel...
    Ik zoek een plek voor mijn TH die nog gebouwd moet worden. Ergens rond Utrecht, want daar is mijn praktijk. Wageningen is lange tijd bovenaan mijn lijstje geweest om er te willen wonen. Zou het dan nu misschien zover zijn?

Wat me aanspreekt is: samen iets opbouwen, ecodorp ervaringen meenemen, verschillende leeftijden en achtergronden, een samenhangend ideaal: eenvoudig en ecologisch leven.

Ik weet niet of ik land wil en kan kopen, maar wie weet wat er mogelijk is.

Voor mij is een van de redenen om in een TH te gaan wonen, mijn gezondheid. Ik blijk sterk op hoogfrequente straling te reageren (EHS). Dus ik richt me op een plek/buurtje die stralingsarm is. Of een hoek in een buurtje die stralingsarm is. (zonder of met weinig wifi, 3/4/5G, bluetooth, Umts mast).
    Daarmee is niet gezegd dat jullie stralingsarm moeten leven ;-).

Mijn mailadres is: judithmirjams@gmail.com

16. @jorelarends Deze bedoelde ik (:

17. Hoi iedereen,

Eind volgende week komt mijn Tiny House in Wageningen aan. Ik zoek nog een woonplek (hij komt nu alleen te staan op een plek waar ik hem off grid en af kan maken).

Ik heb afgelopen maanden al contact gehad met de gemeente Wageningen, maar daar was nog weinig uit gekomen. Nu ben ik met een groepje met gemeente Renkum in gesprek. Maar ik heb wel interesse om ook in jullie groep mee te draaien. Ik ben al wat langer met het proces bezig, dus heb wel ervaring op verschillende gebieden.

Ik ben van Facebook af, omdat die zo slecht met privacy omgaan. Vandaar dat ik me daar niet aanmeld.

Groeten,
    Kirsten

18. hoi @Kirsten Lamberink. Wat gaaf! Waar kmt hij tijdelijk te staan?
    en met wie heb jij contact bij de gemeente? Wij hebben ook contact en ben benieuwd of we tegen een dood spoor aan gaan lopen of niet.
    Ik snap je bedenkingen bij Facebook. Je mag me ook mailen: elsjevandeweg@gmail.com.

Groetjes,

Elsje

of Meld je aan om te reageren!