Tiny house, camper, plannen maken, roer om, reizen, legaal wonen, locaties

1. 2 jaren geleden

Hoi allemaal, mensen met mooie dromen en plannen,

Ik, vr. 37, heb nu besloten dat het roer echt drastisch om moet!! Ik heb meer ruimte, rust, natuur, stilte en afstand van mijn verleden nodig, maar ook vrijheid en gezelligheid! Ik wil het huis waar ik in woon verkopen en het liefst met een campertje (al 1 op het oog) de hort op. Maar ook ben ik al jaren aan het zoeken naar mogelijkheden voor een chaletje of tiny house, maar ik loop altijd tegen al die ingewikkelde regels aan en vooral wat allemaal NIET mag (om gek van te worden!). Ik heb wat geld als ik het huis kwijt ben, geen baan, geen relatie en geen uitkering meer dan en dus zo vrij als een vogel (kan niet wachten..)
    Het liefst zou ik eerst gaan rondrijden...op zoek naar mooie plekjes, ervaren hoe het is om te leven in een mini huisje en off grid leven en van daaruit verdere plannen maken. Maar hoe leuk zou het zijn niet alles maar altijd in mn uppie te doen en een gelijkgestemd travelmaatje te vinden om samen, liefst ieder een eigen minihuisje, te touren, plannen te smeden...ervaring op te doen en uiteraard genieten van de vrijheid!!
    Ik zou graag iemand of meerdere mensen leren kennen die ook het roer om willen gooien en dezelfde soort plannen hebben!
    Sowieso wens ik iedereen succes met het verwezelijken van hun dromen!

2. Klinkt super tof, maar hoe ga je benzine betalen, je verzekeringen, eventuele reparaties, je stuk grond en of camping plaats...ect..ect.. waarom begin je gewoon niet met het bouwen of laten bouwen van een tiny house. En ga dan part-time werken om rustig alles aan te pakken. Off-grid leven hoort zich super goed aan, maar laat je niet verassen door het harde werken en motivatie die je nodig bent. Stap voor stap ... langzaam afbouwen... dan komt alles goed:) maar blijf geloven in je zelf!

3. Dag Roerom

Ik heb niet dezelfde ambitie om off grid te gaan leven .
    Ik heb wel n heel mooi stukje bosgrond te koop in Retie , belgische kempen vrpr. 7.500 , het ligt direct aan de Kleine Nete , dikke eikenbomen groeien er en t heeft n huisje van 25 m2 in matige staat .
    Wanneer je camper niet te hoog en of te lang is kun je er komen en vandaaruit verder werken aan je droom
    Geen water ,geen stroom

Brinta

4. Hoi Roerom,

Ik kan me goed voorstellen dat je dat wilt. Steeds meer mensen willen dat. Ik woon momenteel in een camper van 630 en dat gaat best maar het gebruik van de camper is niet heel goedkoop of je moet een oude bus hebben met goede kachel. Ik heb tijd antikraak gewoond en dat is stuk goedkoper. Wat misschien een idee is, is om eens een workaway te doen of whoofing. Andere mensen helpen met projecten tegen kost en inwoning, Je kunt dan een streek zoeken waar je zou willen wonen. Wat Portugal betreft heb ik ook plannen om daar iets te doen. Ik vind tegen de Algarve aan ook qua klimaat prettig. Mijn ouders hebben jaren bij Denia in Spanje gewoond omdat dat qua klimaat net iets beter is maar mooie omgeving en aardiger mensen vind ik belangrijker. Ik ben net (begin november) daar geweest voor een yogaretraite bij Vila de Bispo. Heerlijk weer. De winter daar is volgens mensen die daar wonen ca 2 maanden en het kan er vreselijk regenen en de huizen zijn vaak koud omdat ze daar niet op gebouwd zijn. Daarom met een geïsoleerd tinyhouse kun je daar goed uit de voeten en mogelijk op iets goedkopere grond waar je niet permanent mag bouwen want dat heb je vooral in het natuurgebied daar aan de West kant maar dat wordt wel steeds duurder. Ik hoop daar in maart een maand te gaan kijken met mijn camper.

En Brinta hoe hoog en lang kan de camper maximaal zijn om te komen op dat plekje in Retie?

Pablo

5. Pablo , er zijn daar overhangende takken en er zijn 2 lastige maneuvres e.e.a. hangt af van stuurmanskunst en hoe zuinig je bent op de lak van je camper
    Ik had een verlengde MB 508 van 6 m lang busmodel verhoogt en dat ging prima

6. vorig jaar

Steeds meer mensen zitten dat gevoel met het drastisch omgooien van hun leven. Ik denk vooral ook vaak wanneer het water hun tot aan de lippen staat, op wat voor een manier dan ook, levend binnen het huidige systeem. Ik weet dat ik, onder de druk van een verantwoordelijke baan die ik niet wilde, constant het gevoel had dat ik een houthakker in een afgelegen Fins bos wilde zijn. Elke dag opnieuw dat gevoel dat je uitgerend bent binnen de muren van een levenloze en cultuurloze (werk)organisatie. Werken tot je dood en dan met een caravan en een gebrekkige gezondheid hier en daar wat kamperen totdat de man met de zeis voor de deur staat. Veel mensen willen die drastische levensverandering voor hun pensioen. Echter denk ik dat een levensverandering nooit drastisch moet zijn maar moet evolueren. Vaak is het een irrationele of extreme reactie (fantaseren over het zijn van een houthakker in een afgelegen Fin Bos met alle rust, vrijheid en eenheid met de natuur) op een extreme situatie (geen waardering, rennen voor een aandeelhouder, onvrijheid, druk, stress etc). Het is geen alles of niets maar het jezelf heroriënteren binnen het bestaande systeem. Zoals Rick hierboven ook al aangeeft leven we nu eenmaal in een bepaald systeem waar niet (helemaal) aan te ontsnappen valt. Ik wil niets psychologiseren maar een goede eerste stap, althans bij mij, is te onderzoeken waar de drang vandaan komt om afstand te doen van alles en drastische stappen te willen nemen. Kort gezegd geloof ik in geleidelijkheid voordat je jezelf (spreek dan in het algemeen niet specifiek over jou, ken je nml niet), weer tegenkomt in een situatie waar je afstand van wil doen.

7. hoi roerom, heb de zelfde droom, en was benieuwd hoever jij met je droom was.

of Meld je aan om te reageren!