Tiny en small in Schiedam/Vlaardingen/Rotterdam

1. ‹ Ouder
  2. vorig jaar

Hallo allemaal,
    Als je zin en tijd hebt raad ik je aan om naar de 'Field Day' van de TinyHouse Academy te komen. Die heb ik een beetje 'gekaapt' als eerste ontmoetingsmoment voor de 'Rijnmondgroep' (in oprichting). http://www.tinyhouseacademy.nl/event/field-day-tiny-house-academy/
    Ik ben begonnen met het individueel ontmoeten van mensen maar zit nu zo krap in m'n tijd dat dit geen handige optie meer is. Misschien kunnen we de 17e sub-groepjes vormen van mensen die vergelijkbare wensen hebben.

3. I am also searching a place to build a tini house in Rotterdam/Schiedam. Maybe we should try to find a way to force the City to give us a place... How? Well, is allways easy for a big group of people to fight for something.
    If someone wants to make more than dream of a tini house and really wants to put some effort to make it real, I am in. The Gemeente has land, and that land belongs to all cityzens. Let ̍s claim our share.

4. Groetjes van Patrick (37) & Wilma (34) uit Schiedam, ook wij zijn al ruim 2 jaar aan het oriënteren en fantaseren een Tiny House. Halverwege dat proces en die gedachten werden wij verblijd door gezinsuitbreiding en ,belande onze Tiny House droom even in de vriezer. Het is nu dus Patrick, Wilma & Jaina (1,5) uit Schiedam geworden ;)

De tijd is nu;

Onze dochter is nu bijna 1,5 jaar oud en wij hebben een langetermijnplan voor de komende 10 jaar opgezet. Wij zetten ons huis deze maand te koop, hebben hobby's de deur uit gedaan en alles wat er nu nog in onze woning staat heeft voor ons geen waarde meer. Ook is de financiering gedekt en hebben wij een tijdelijke verblijfplaats bij familie weten te bemachtigen.

Alles is nieuw en alles is spannend, en we krijgen veel kritiek over ons heen vanuit onze directe omgeving. Toch laten wij ons niet belemmeren en gaan we alles op alles zetten dit een realiteit te maken die perspectief, en vrijheid voor de toekomst van onze dochter biedt.

We staan aan het front van een nieuw begin en nemen jullie graag mee tijdens deze reis, er komt binnenkort een website en een vlog en zullen hierin trachten een concrete documentatie te maken.

Ik heb de neiging om een wall-of-tekst te schrijven dus voor nu moet ik het hierbij laten.

Bedankt voor dit forum en al jullie toekomstige reacties, tips en wijsheden.

Met bijzondere groeten,
    Jaina, Wilma & Patrick

JWP.

5. Hoi allen,

Ook ik ben zeer nieuwsgierig naar dit concept en wil mij al te graag aansluiten bij dit groepje. Ik las dat ik net te laat ben geweest met de event op 17mrt en vraag me af of hier iets uitgekomen is om op aangegeven locaties een tiny house te mogen starten of enige vooruitgang is geboekt??

6. Hi Ilker,
    Er is een groep gevormd (Tiny House Rijnmond, zie facebook) die samen in meerdere gemeentes gaat proberen om Tiny House lokaties gerealiseerd te krijgen. Er is nog niets concreet, er moet eerst worden gewerkt ;) Als jij bereid bent energie en tijd te spenderen zou je je aan kunnen sluiten. De eerstvolgende bijeenkomst is op 26 mei, van 3 tot 5 uur in Rotterdam. Stuur me maar een pb als je interesse hebt.

7. Whatisupdudes :) ik verwacht halverwege 2019 klaar te zijn met de bouw van mijn tiny eco huisje - wordt echt mega gaaf! Mogelijkheid voor off grid leven / circulaire materialen / makkelijke zelfbouw houten constructie die zelfs mijn oma in elkaar kan zetten xD enz enz. Heb er zo veel zin in.Graag zou ik in de omgeving van rotterdam willen wonen en dan het liefst in een tiny village. Mocht er een initiatief zijn waar ik me bij aan kan sluiten dan hou ik me graag aanbevolen. Als je tips hebt voor een leuk initiatief; als ik iemand kan helpen met advies of whatever - let me know :) Ik ben bereikbaar op supercooltristan@hotmail.com Tnx guys! Ciao

8. Hi Tristan, ik zet je op de mailinglijst van de Tiny House Rijnmondgroep.

9. Hallo allemaal,

Even het voorstelrondje: ik ben Albert, 25 jaar en woonachtig in Vlaardingen.
    Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar Tiny Houses en om er 1 te laten bouwen (heb al een leuke op het oog).
    Net zoals de rest loop ik ook tegen het probleem grond aan.
    Hiervoor heb ik een paar weken gelden bij de Gemeente Vlaardingen aangeklopt (er wordt alleen nog niet open gedaan).
    Ik blijf daarom graag op de hoogte van de ontwikkelingen (helaas alle bijeenkomsten tot nu toe gemist) en zodra ik ontwikkelingen heb zal ik ze hier delen.

Groetjes Albert

10. Ik sluit me ook graag aan!

11. Beste allemaal,

Sinds kort ben ik ook aan het spelen met de gedachte aan een small house (jammer dat dit eigenlijk niet in deze groep zou mogen trouwens, we willen toch allemaal duurzaam leven?)
    Ik woon en werk momenteel in Rotterdam en zou daar niet weg willen. Echter zie ik wel steeds meer de voordelen in van een small house (de duurzaamheid, minimalisme en financiele voordelen trekken me heel erg).
    Voor mij is de stap nog wel een lange termijn ding, pas over 3 jaar zou ik de stap waarschijnlijk echt zetten (eerst even doorsparen).
    Graag zou ik wel bij jullie groep betrokken blijven om de opties te blijven volgen, wellicht om me in de toekomst bij jullie te voegen, of in ieder geval kenners in mijn netwerk te hebben.
    Is er al een (facebook)groep voor deze groep mensen?

12. Ik zou me ook graag nog bij de groep willen voegen! Wij hadden destijds ook wel wat van ons laten horen, maar afzijdig gehouden. Zou je me alsnog in de maillijst willen zetten?

13. Bewerkt vorig jaar door Tessa

De activiteiten staan even op een laag pitje. De Rijnmondgroep runnen én aan een lokatie werken werd wat teveel. Ik hoor het graag als iemand een bijeenkomst wilt organiseren zodat zich meer sub-groepjes kunnen vormen.

14. Ik zou wel een bijeenkomst kunnen organiseren. Ik heb een praktijkruimte, dus afhankelijk van hoeveelmensen er komen, zou ik op een zaterdag bijvoorbeeld wel wat kunnen doen. Praktijk is in Ridderkerk, kantoorruimte.

15. Da's mooi. Let wel, ik ga je niet helpen. Uitnodigen (ik gebruik datumprikker), ontvangen, overleggen, contact houden, ga je alleen doen. Je krijgt alleen een lijst met emailadressen. Een lokatie vinden is nog het minst ingewikkeld.

16. Hoi!

Ben ook serieus geïnteresseerd in een Tiny House project rondom Rotterdam. Zou ik op de maili

17. Zou ik op de mailinglist mogen? :)

18. Bewerkt vorig jaar door Linda van K

Ik zou mij ook graag aansluiten!

19. Hallo allemaal,

Het vervolg op het bericht van 2 maanden geleden.
    Inmiddels heb ik contact gehad met de Gemeente Vlaardingen en er is al wat onderzoek gedaan naar Tiny houses in Vlaardingen.
    Mocht je geïnteresseerd zijn in een Tiny House in Vlaardingen stuur mij dan een privé bericht met je gegevens. Ik zal jullie dan per e-mail verder op de hoogte houden.

Groetjes Albert

20. Hallo allemaal,

Ik ben ook geïnteresseerd in een Tiny House in Rotterdam, zou ik ook op te hoogte gehouden kunnen worden?

Groetjes, Marlène

21. Beste allemaal,

Wanneer jullie iets willen zien altijd welkom in Ridderkerk. We hebben er 2 staan. En staan ook in de krant:

https://www.hetzuidenridderkerk.nl/nieuws/algemeen/507639/miniwoningen-prima-voor-starters-

Voel je welkom om een bakkie te doen.
    Vriendelijke groet,
    Arjan Voorwinden

22. Nieuwer ›

of Meld je aan om te reageren!