Wonen in tiny house op agrarische grond

1. ‹ Ouder
  2. vorig jaar

Wat adres betreft heb ik het geluk, ik heb een huis, dus dat probleem heb ik niet. Gelukkig ook nog in een gemeente die een dergelijk postadres toestaat. Misschien dat ik dat in de nabije toekomst open ga stellen voor andere mensen.

Ik wil niet de indruk wekken dat ik belasting wil ontduiken, mocht dat het geval zijn. Van mijn part betaal ik 100 euro per maand aan de gemeente, wel overdreven, maar daar heb ik geen problemen mee. Voor mijn huis zit ik net iets boven de 100 euro, aan de BsgW, dus inclusief afvalheffing enzo.

Ik ga me alle informatie bij elkaar vergaren, contact opnemen met de belastingdienst.

Ik meld me hier wel ergens komende week, hopelijk kan ik wat tijd creeeren om wat tijd te investeren in dit idee.

3. Ik wens jou al het geluk en kracht toe en ik bewonder je inzet en motivatie!

4. Vooral het argument dat we gewoon iets moeten doen vind ik eenvoudig maar goed.

Het kan natuurlijk dat de betreffende gemeente nog ergens een regeltje vindt, waardoor ze het kunnen verbieden. Maar het kan ook dat de gemeente het in dat geval - tijdelijk - gedoogd.
    Het eerste is jammer maar helaas, en het tweede is weer een stapje verder in de acceptatie van TH.

Mijn vraag aan iedereen die in de buurt van Rotterdam tiny wil wonen, meld je! Als we 10 - 20 huisjes bij elkaar hebben, kunnen we actie ondernemen.

5. Klein stukkie agrarisch grond pachten, is waarschijnlijk zeer moeilijk. Maar wanneer het wat groter is, zou je er wel een mini zonnepanelen park van kunnen maken. Heb je gelijk je energie naast de deur, en een klein stukkie inkomsten. Daarnaast een minicamping + bewaker woning in de TH, Die bewaker/ beveiliging / beheerder ben jezelf. :)

6. Je mag gewoon niet permanent wonen op agrarisch grond, klaar. Ze noemen het niet voor niks agrarisch grond, dat is bestemd voor dieren/levensmiddelen. Op recreatie grond mag je bouwen (ook zitten daar voorwaarden aan) en mag alleen recreatief gebruikt worden, met andere woorden je moet ergens een vast woon of verblijf adres hebben. Bouwgrond kopen is walgelijk duur, en daar zitten ook weer voorwaarden aan. Enige oplossing is gewoon dat je gemeente kunt overtuigen om een perceel in te richten speciaal voor Tiny housing, zoals in Friensland. Als de gemeente daar niet in mee wilt werken is het gewoonweg onmogelijk helaas.

of Meld je aan om te reageren!