Prijs calculatie en materialenlijst

1. vorig jaar

Wij zijn plannen aan het maken om een eigen tiny house te bouwen.

De twijfel is nog of we dit zelf gaan doen, of (deels) gaan laten doen.
    Welke tiny house bouwers hebben zelf gebouwd en willen daarvan een prijscalculatie en eventuele materialen lijst beschikbaar stellen?

Natuurlijk is elk tiny hous persoonlijk en op maat gemaakt, en het is zeker ook niet de bedoeling om te kopiëren, maar op deze manier hopen wij een beter inzicht te krijgen.

2. 25.000 euro als je hem zelf maakt ongeveer.
    23.500,00 incl. btw casco regen en wind waterdicht bij Bosman Tiny house

3. Goede vraag! Ik volg dit ook even :)

4. Hoi Wouter,

Ik zit zelf in het proces van het bouwen van een THOW van 8 meter bij 2,5 meter en in totaal 4 meter hoog. Op het moment is de trailer en materiaal voor het casco besteld. Hierbij horen de wandbekleding voor zowel binnen en buiten. Wat nog niet in de prijs zit: kozijnhout en ramen, dakbekleding (ik denk aan EPDM) en de volledige inrichting binnen.
    Prijs trailer Vlemmix (TH780) 3250 excl.
    Prijs materiaal casco 6300 excl. Een overzicht van deze materialenlijst heb ik voor je.

Mijn bedoeling is om er volledig in te gaan wonen, dus niet als tweede huis of voor de verhuur of wat dan ook. Daarin maak ik keuzes voor duurzaamheid, gewicht en de ecologische aspecten. Lastig en vrij persoonlijk denk ik. Ik heb de keuze gemaakt om de buitenkant te bekleden met red cedar. Weinig gewicht maar wat duurder en duurzaam.

Verder zijn enkele keuzes belangrijk voor je; mogelijkheid om off the grid wonen; tiny house op wielen met beperking in gewicht en dergelijke.

Mocht je nog behoefte hebben aan wat info zoals een materiaallijst of model van de constructie dan kan dat altijd.

Groetjes Ruud

5. Zou een gewoon zeecontainer van 12 x 2,5 m. ook niet handig zijn, 2 e hands niet duur. Alleen goed isoleren en ramen deuren maken , klaar. Verkassen laat je even een vrachtauto komen.

6. @Rick 25.000 euro als je hem zelf maakt ongeveer.
    23.500,00 incl. btw casco regen en wind waterdicht bij Bosman Tiny house

ja maar, hoe kom je aan grond? een juiste standplaats? dat komt er ook nog bij kijken right?

of Meld je aan om te reageren!