Omgeving Eindhoven-Helmond

1. ‹ Ouder
  2. vorig jaar

Beste,

Heeft u interesse in een soort 'Tiny House'?

Mijn naam is Arjan van de Watering, 21 jaar en woonachtig in Bergen op Zoom. Ik ben twee jaar geleden gestart met het idee om van zeecontainers (tijdelijke) huisvesting te maken. Uiteindelijk heb ik samen met mijn compagnons Jorn van Daele en Nathan Blommerde het voor elkaar gekregen om het idee te realiseren.

Naar aanleiding van dit forum neem ik contact op, omdat ik denk dat wij u kunnen helpen! Ik zou ons product / bedrijf graag in het kort willen toelichten.

Als startup genaamd Guwa hebben wij de intentie de markt te betreden met een innoverende manier van huisvesting, namelijk: containerwoningen. We willen ons onderscheiden door middel van duurzaamheid en keuzevrijheid. Inmiddels is dit product uitgewerkt en zitten we in een vergevorderd stadium wat betreft onderhandelingen met leveranciers. Dit betekent dat wij als bedrijf zo goed als klaar zijn om te beginnen. Met de containerwoningen spelen we in op het tekort van huisvestingsprobleem voor onder andere huisvesting.

Guwa maakt containeroplossingen op maat. Zowel voor tijdelijke projecten als voor permanente gebouwen werken wij realisaties uit. Het is een nieuw woonconcept dat meegroeit met de samenleving of krimpt als dat noodzakelijk is. Wij bouwen dynamisch, met ongekende mogelijkheden. Gebaseerd op de gewenste situatie, aantal bewoners, comfort en design. Maar ook eindeloos aanpasbaar en blijvend inzetbaar. Ondernemen met oog voor de omgeving.

Door de mobiliteit en functionaliteit van het product spelen wij eenvoudig in op elke situatie.
    Een van de voordelen is dat deze containerwoningen geen gebruik maken van gas. Dit betekent dat dit een milieuvriendelijke manier van wonen zal zijn. Daarnaast komt duurzaamheid naar voren in de keuze van de materialen die gebruikt worden voor de containerwoningen en het gebruik van LED-verlichting. Door middel van de gestandaardiseerde maat, zal de containerwoning gebruik maken van schroeffundering om de containerwoning eenvoudig te verplaatsen. Wij voldoen tevens aan de normen van het bouwbesluit.

Ondanks dat een containerwoning een gestandaardiseerde afmeting heeft, bestaat er nog veel keuzevrijheid voor de klant. Zo is het uiterlijk van de woning volledig te bepalen door de klant, heeft de keuken meerdere apparatuur- en kleurmogelijkheden en is de betegeling van de badkamer en vloer naar wens in te richten. Tevens kunnen er, wanneer de klant dit wenst, raamdecoratie en zonnepanelen geplaatst worden.

Ik hoop dat wij u voldoende hebben geïnformeerd over ons idee en zou deze ideeën graag in een persoonlijk gesprek nader toelichten (waar nodig). Uw initiatief om circulair economische huisvesting te realiseren is fantastisch, waarbij wij graag willen kijken hoe wij u hiermee verder kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Arjan van de Watering

3. Hoi Arjan,

Ben erg benieuwd, is er een site waar we iets kunnen zien?

groet Harold

4. Voor de omgeving Helmond/Brandevoort vermoed ik dat Seb (ik krijg hem online niet te pakken) het volgende initiatief bedoelt: https://brainportsmartdistrict.nl/ . Er is 1 november een voorlichtingsavond voor mensen die interesse hebben om er in de toekomst te gaan wonen(wel van te voren inschrijven). Ik Vind het een erg mooi plan en ben erg benieuwd naar de mogelijkheden.

of Meld je aan om te reageren!