Bewerkt vorig jaar door Fah

Ja het is denk ik een goed verhaal om te vertellen voor mensen met een beperking. Voor sommigen zal het niet passen zo'n tiny house, heeft ermee te maken wat je handicap is.

We kijken nu naar boerderijen, of vergelijkbare percelen in kleinere gemeentes. Het liefst in de buurt van Veenendaal en Utrecht, waar dan een community huis zou komen in het perceel en ik er met een tiny house, als dat allemaal lukt en een goed idee blijkt te zijn, op het erf van dit huis. Daarmee heb ik mogelijk meer rust en stilte dan in het communityhuis, maar wel de connectie met de groep op de momenten dat ik fit genoeg ben. En kan ik makkelijk hulp krijgen met huishoudelijke taken waarvoor ik nu anderhalf uur wmo heb in de week. Er zijn denk ik genoeg argumenten voor om aan te dragen bij de gemeente. Er is wel rekening gehouden in de wet met mantelzorgwoningen bij een bestaand perceel. Het enige grote obstakel zou zijn de regels in het bouwbesluit, waar de trailer tiny houses niet aan kunnen voldoen. Maar daar zou dan de gedoogsteun van de gemeente voor nodig zijn.

Ik denk dat het zeker een punt kan zijn in de "lobby" voor de tiny house wetgeving, om mensen die veelal aan het huis gebonden zijn, ook een optie te bieden om te gaan wonen met een tiny house bij familie of in een tiny village waar mensen wat gemeenschapszin hebben. Het is goedkoper en duurzamer dan de sociale huurmarkt die toch aan alle kanten onder druk staat en kan in sommige gevallen de gemeentes dus ook geld schelen in thuiszorg kosten.

De broer van Ties Bosman is toevallig een kennis van de familie en ik kan waarschijnlijk een keer komen kijken wanneer het tiny house wat nu gebouwd wordt bij Ties Bosman af is. Om een idee te krijgen.

Ik zal hier op het forum ook wel laten weten als er de komende jaren concrete vorderingen zijn voor ons plan.