Waterpomp keuze?

1. vorig jaar

Net zoals de meeste mensen op dit forum wil ik graag een THOW bouwen. Deze wordt (hopelijk) volledig off grid. Het uitzoeken van de meeste systemen koste wat tijd en moeite, maar is uiteindelijk gelukt. Er is echter één puntje, waar ik zelf helemaal niet uitkom, namelijk: welke soort waterpomp is geschikt om het water vanuit de regentank mijn huisje in te pompen en de druk naar ongeveer 3,5 bar te verhogen, die ook nog energiezuinig genoeg is om op mijn zonnepanelensysteem te draaien? Daarom hoop ik dat iemand van jullie hét antwoord heeft op mijn vraag. Ondanks uren research naar het onderwerp, weet ik zelf vrij weinig van het onderwerp af, dus als ik cruciale informatie mis om deze vraag goed te kunnen beantwoorden, hoor ik dat natuurlijk graag. Alvast bedankt!

2. Roosknps Kijk eens in een watersport winkel, wat ze gebruiken voor de jachten hydrofoor -pompjes: Of ga gewoon googlen op Hydrofoorpompen. Kom je genoeg tegen. Alleen het drukvat wel RVS nemen, ondanks dat er vaak een rubber balg inzit,

of Meld je aan om te reageren!