Deel je verhaal; interview Universiteit Utrecht

1. vorig jaar

Wil je, je verhaal met ons delen?

Beste allemaal,

Wij (Charlotte, Marjolein, Tamar & Gitte) zijn vier Culturele Antropologie studenten aan de Universiteit van Utrecht. Voor een van onze huidige cursussen (over globalisering) doen we onderzoek naar online communities. We hebben het forum thetinylife (een Amerikaans platform gericht op de tiny house movement) geanalyseerd en zijn erg geïntrigeerd door de tiny house movement. Via het Nederlandse forum zien we dat er ook in Nederland veel informatie beschikbaar is, wat bijdraagt aan ons onderzoek. We zijn met name geïnteresseerd naar de ideologie achter deze nieuwe vorm van wonen.

Ons onderzoek focust zich op aspecten als duurzaamheid en consuminderen. Beide lijken belangrijke aspecten te zijn van de tiny house movement. Hierbij willen we graag inzicht krijgen op hoe online platformen bijdragen aan het verspreiden van de tiny house movement en hoe deze het mensen mogelijk maken zelf een tiny house te realiseren.

Een onderdeel van ons onderzoek is het houden van interviews, die aanvullende data kunnen bieden op de literatuurstudie en de analysering van verschillende online platforms. Onze vraag is dan ook of er mensen zijn die open staat om hun eigen verhaal en kennis rondom tiny houses met ons te delen? Zijn er mensen die openstaan voor een interview (via Skype) , die na afstemming, ergens plaats zal vinden in de aankomende weken? De duur van het interview zal ongeveer zestig minuten zijn. We zouden deze dan graag opnemen met een audio recorder zodat we deze later kunnen transcriberen, dit uiteraard alleen met toestemming, waarbij wij ook de uitgewerkte data zullen toezenden voor eventuele op- en/of aanmerkingen.

We hopen dat er mensen enthousiast zijn om hun verhaal en ervaringen met ons te delen!

Vriendelijke groet,
    Charlotte Tiebosch, Marjolein de Koning, Tamar Oderwald en Gitte Klomp

2. Haihai,

Ik ben Nathalie, 22 jaar en ik woon in Alkmaar. Op het moment ben ik bezig om mijn eigen tiny house op wielen te bouwen. De kozijnen zitten er al in en het schiet al aardig op. Ik zou jullie wel willen helpen door een interview te doen voor jullie onderzoek. Laat het maar weten!

Groetjes,

Nathalie

3. Verwijderd vorig jaar door Gitte Klomp

of Meld je aan om te reageren!