bouw regels gezocht

1. vorig jaar

Hallo
    ik ben op zoek naar regels waar een tinyhouse precies aan moet voldoen.
    Weet iemand waar ik deze precies kan krijgen?

Zelf zat ik te denken om een (lege) of zeecontainer van2.5 bij 12 meter om te bouwen tot een tiny/zelfvoorzienend huisje.
    Onder de zeecontainer wil ik frame met landbouw wielen gaan bouwen.
    Deze kan dan alleen met een landbouw voertuig worden voortgetrokken (dus geen auto)
    Wettelijk gezien mag een combinatie van (land)bouwvoertuig en aanhangwagens samen maximaal 18,75 meter lang zijn.
    Een breedte van de opbouw 2.55 meter en max breedte incl banden 3 meter. (dus de container zit tussen 2 tractorbanden ingebouwd)
    Dus een zeecontainer is ideaal.
    Ik vraag me alleen af of dit dan nog in de categorie "tiny huisje" valt gezien de meeste huisjes zelfbouw zijn en op een auto getrokken trailer bevinden.
    Om verder te kunnen bouwen in de container op trailer weet ik niet aan welke voorschriften deze moet doen om in de catagorie tiny huisje te kunnen vallen.
    Kan iemand mij hier meer info over geven?

2. Waarom zelf wielen onder maken? Container heeft 4 cornerkasten. Dus 4 x en soort dommekracht eronder. Zoals bij een wissellaadbak Container omhoog liften en er kan zo een oplegger onder rijden. Of je laad de container hoog staan, dik zeildoek er omheen en je heb een mooi "kelder"

of Meld je aan om te reageren!