Brainstormactie over abonnementsvormen Tiny House Nederland

1. vorig jaar
    Bewerkt vorig jaar door Patrick de Vrij

Brainstormactie over abonnementsvormen Tiny House Nederland

naar aanleiding van de noodsituatie zoals aangegeven door "Marjolein in het klein"

Hoi allemaal, ik lees daarnet op haar blog over hoe Marjolein Jonker een noodsprong heeft moeten maken en een bijbaan heeft moeten regelen, terwijl we haar bevlogen inzet voor de Tiny House bewegingen in Nederland niet of nauwelijks kunnen missen. Daniel van Ecosave kwam daarop met de suggestie om middels abonnementsvormen te voorzien in een basisinkomstenbehoefte voor degenen die als liefdadige zzp-er zo enorm veel "vrije" tijd en moeite investeren in het op de kaart zetten en houden van de Tiny House beweging(en) in Nederland, waaronder nu dan met name dus Marjolein Jonker.

Oké, tijd om als betrokken supporters en fans onze hoofden bijeen te steken.

Inhakend op die suggestie van Daniel een voorzetje van mij, met hier deze eerste vraag:
    Welke abonnementsvormen zijn mogelijk interessant voor het genereren van die "basisinkomsten"?

2. 11 maanden geleden

De Mandala.... dat is een cirkel van geven en nemen. Als je heel sceptisch kijkt, dan lijkt het een piramidespel, maar dat is het niet. Het is ook niet verboden. De mandala is gebruik maken van de overvloed - welke er is in de wereld - en te verdelen onder iedereen en niet alleen naar de top (van de piramide).
    Ikzelf zit in een mandala waar ik 150 euro als gift heb ingelegd en als de mandala ronde geheel gedaan is, ontvang ik 5400 euro terug. Ook zit ik in een mandala waar ik 10 euro als gift heb ingelegd en als die geheel rond is, ontvang ik 360 euro. Je kunt zo vaak je wilt in de mandala stappen en een ronde doen en zo kun je in je levensonderhoud voorzien. Uiteraard leg ik graag meer uit, laat maar weten op bu-im@hotmail.com

3. Ook heb ik nog andere vormen van inkomen in mijn leven gecreëerd, waarbij ik niet mijn uren hoef te ruilen voor een salaris, geen investering hoeft te doen en vrijblijvendheid ervaar, want er is geen contract of verplichting waar ik me aan hoef te conformeren ... ik beveel een product aan - waar ik erg enthousiast over ben en ook zelf gebruik - en als jij het ook gaat gebruiken, ontvang ik een stukje provisie. Ga jij ook aanbevelen en gaan mensen het via jou gebruiken, dan ontvang jij ook provisie en ik ook nog een stukje op 3 lagen. Afhankelijk van hoe actief je bent (bij de start-up) kun je een erg goed salaris (erbij) verdienen. Het is een heel transparant systeem, zonder addertjes onder het gras, zonder investering van geld en verkoop je zelf geen producten en hebt dus ook geen voorraad. Je hebt geen administratie, geen bedrijfsvoering en je inkomsten vallen meestal in box 3 (1,2% belasting) waar ik je ook graag meer over vertel bu-im@hotmail.com Een mooie opbouw voor een slapend (passief) inkomen.

4. ?????

of Meld je aan om te reageren!