De Vlemminx trailer is de enige reeele keuze op dit moment. Ik vind de prijs waanzinnig duur, maar ik ga mijn handen niet branden aan het lassen van een eigen frame, een ouder caravan slopen of wat dan ook. Als je toevallig zelf kan lassen dan zou je het wellicht voor de helft van de prijs kunnen doen, maar dat schiet niet op. Ze hebben op dit moment ook een model met een laadlengte van 840cm. Dat schiet op :)
Zodra je met vrachtwagen trailers en zeecontainers gaat werken ga je jezelf op de kosten jagen. Hoe vaak wil je verhuizen? Wil je echt eens in de zoveel jaren, dan kun je net zo goed een tiny house niet op wielen zetten. Met zeecontainers zit je direct met condensproblemen omdat je buitenkant van staal is. Plus inhuur van vrachtwagenchauffeur, dieplader en hijskraan lijkt me een stuk duurder dan iemand met een dikke auto en een be rijbewijs.
De pipowagens zijn goedkoper, maar het gewicht is vele malen zwaarder, en lijkt een stuk kleiner. Wil je een echt huis op wielen, dan lijkt me de Vlemminx trailer de enige keus.