Tiny House zelfbouw community/dorpje in het Noorden

1. 11 maanden geleden

Hallo allemaal.

Ik ben al enige jaren actief met off-the-grid wonen in o.a. caravan en camper en wil uiteindelijk graag zelfvoorzienend zijn met een tiny house in een leuk tiny house dorpje.

Overal kun je op internet vinden dat mensen actief zijn met het bouwen van tiny houses, maar dat het nogal lastig is om een geschikte locatie te vinden. Ik ben zelf voornamelijk op zoek naar een locatie of community in het Noorden (Overijssel, Drenthe, Groningen of Friesland).

Nu kom ik een aantal locaties tegen, maar als ik dan wat verder informeer lijkt het alsof er alleen maar bedrijven hun dure luxe tiny houses daarop willen bouwen en daarna verhuren of verkopen. Dit is niet waar ik naar op zoek ben.

Waar kan ik een community van tiny house zelfbouwers vinden die een leuk zelfvoorzienend tiny house dorpje willen opzetten?

Groeten, Joost

2. Laten we er eentje opzetten, Joost. Ik heb ook het idee dat betaalbare kavels, bedoeld voor mensen die graag duurzaam en zelfvoorzienend willen wonen maar geen potten met goud hebben, door bedrijven worden bemachtigd die daar dan kleine maar (te) dure woningen opzetten. Ik zou graag, het liefst in Drenthe, een kavel willen kopen om daar mijn eigen huisje op te zetten. Dus, ja, Joost, count me in!

3. Klinkt goed. Heb je al interessante kavels gezien?

Ik ben wat verder gaan zoeken en vond de volgende groepen die misschien interessant zijn:

https://www.woldwijk.nl/

http://ecodorpennetwerk.nl

Verder ga ik zelf ook nog even in Lievingerveld bij Beilen kijken.

4. Ah, top. Ik ga die links bekijken. Ik heb zelf ook gekeken naar Lievingerveld. Mill Homes gaat daar nu huisjes neerzetten maar wie weet is er ook ruimte voor een zelf bouw buurtje...
    Ook gemeente Westerveld is bezig met duurzame microwoningen in Kalterbroeken.
    Bedankt, Joost!

5. Joost, Ik krijg de indruk dat gemeente Midden Drenthe misschien wel ruimte heeft voor nog een buurtje in Lievingerveld. Ik ga het onderzoeken!

of Meld je aan om te reageren!