Vrijbuiter

Lid

Laatst actief 2 jaren geleden

  1. 2 jaren geleden
    vr 24 nov 2017 21:45:57 CET
    Vrijbuiter postte in waarom niet gewoon usa style.

    @Jan-Willem Een van mijn cursisten kwam van de week met een hele bijzondere trailer. Een platte wagen German style. Kan laag bij de grond en 40 km/u. Eventueel kun je de wielen er zelfs nog af halen. Met dit ding kun je tot 8,1 ton bouwen.

    -image-

    http://www.bremer-maschinenbau.de/transporttechnik.html

    Kunnen die willen onder de platte wagen gedraaid worden als je'm wil verplaatsen?

  2. vr 24 nov 2017 21:44:09 CET

    Steen heeft 2 enorme nadelen. In de winter blijft steen lang koud, terwijl het in de zomer lang warm blijft.

  3. vr 24 nov 2017 21:41:50 CET
    Vrijbuiter postte in Gaten in de muur en dampopen folie.

    Folie in de muur? Dat lijkt me vrij onnodig. Steen- en betonproducten zijn van zichzelf zo waterdicht dat het helemaal niet nodig is om er folie tussen te maken.

  4. vr 24 nov 2017 21:40:17 CET
    Vrijbuiter postte in Muur in badkamer.

    Waarom zou je in godsnaam een voorzetwand voor een muur zetten in een TH. Dat is toch zonde van de ruimte. Ik zou die muur bedekken dmv leemstuc, een andere stucmateriaal of tegels.

  5. do 26 okt 2017 20:30:15 CEST

    @hanneke en met een convoi exceptionelle?

    Dan moet je een vergunning aanvragen om te mogen transporteren, maar is eigenlijk haast oneindig. In theorie zou je de Johan Cruijff ArenA op een paar diepladers mogen zetten en die dan verplaatsen.

  6. zo 22 okt 2017 16:08:50 CEST
    Vrijbuiter postte in Verwarming.

    @Yvette Van een vrachtwagen wordt mijn trailer niet sterker. Er is dan nog steeds een gewichtsbeperking.

    Klopt, achter een vrachtwagen heb je inderdaad nog steeds een gewichtsbeperking. Je totale combinatie mag ook dan immers maar 50 ton wegen.

    Die ene ton voor de kachel en het dak doen er dan niet meer toe, tenzij je de rest absurd zwaar hebt gebouwd.

  7. zo 22 okt 2017 15:58:08 CEST
    Vrijbuiter postte in Rechten pipo/zigeuner wagen..

    @hannahb Persoonlijk zie ik echt het verschil niet tussen een 'pipo'-wagen, Tiny House met wielen, Tiny House zonder wielen, volkstuinhuis, woonwagen, zomerhuisje, yurt, blokhut, caravan, camper, chalet, of caravan.

    Er zit een behoorlijk verschil in hetgeen jij benoemd hoor.

    De dik gedrukte hebben wielen, de scheef gedrukte hebben juist geen wielen, terwijl de yurt een tent is en de camper een gemotoriseerde caravan.

  8. zo 22 okt 2017 15:54:07 CEST
    Vrijbuiter postte in Tiny house stage?.

    Ga eens bij Kip Caravans kijken. Veel van die TH oplossingen zijn gewoonweg afgekeken uit de kampeer wereld.

  9. wo 18 okt 2017 22:37:39 CEST
    Vrijbuiter postte in waarom niet gewoon usa style.

    Even een paar puntjes.

    1. Een vrachtwagen met chauffeur zal voor een particulier al snel zo'n €75,- per uur kosten.
    2. Een dieplader kan even laag zijn als de THOW aanhanger van Vlemmix.
    3. Zoals Vlemmix zijn THOW aanhangers op maat maakt, kan je ook een oplegger op maat bestellen.
    4. Het gewicht is geen enkel probleem, tenzij je absurt zwaar bouwt of met alle geweld in een doorweekt en drassig weiland wil staan.
    5. Parkeren op een camping is geen probleem, Nederlandse vrachtrijders zijn manoeuvreren gewend.
    6. 50m2 is voor 1 persoon vrij groot, maar met een gezin al gauw te klein.

    Linksom of rechtsom, je maakt het jezelf veel makkelijker om een oplegger aan te schaffen. Alle zogenaamde bezwaren tegen vrachtwagenopleggers die ik hier heb gelezen zijn door een goede opleggerbouwer op te lossen. Maar bedenk uiteindelijk wel, aan alles zit een prijskaartje.

  10. wo 18 okt 2017 22:23:15 CEST
    Vrijbuiter postte in Pallet hout.

    Ja, dat kan.

    Weet niet waarom pallet hout te zwaar zou zijn?

    Vocht trekt vooral in hout als je het op de grond legt. Op een THOW onderstel valt het wel mee, anders relatief eenvoudig op te lossen door een rand grind om je woning te leggen (daar loopt het regenwater makkelijk in weg).

Bekijk meer