Vrijbuiter

Lid

Laatst actief 2 jaren geleden

  1. 2 jaren geleden
    wo 30 aug 2017 18:09:11 CEST
    Vrijbuiter postte in Legaal wonen?.

    Als jij een TH bouwt met fundering, dan is het nog maar de vraag of je buren je ook weg krijgen.

  2. wo 30 aug 2017 18:07:40 CEST

    De verdeling van het gewicht is inderdaad ook een heel belangrijke, maar dat was afgelopen zaterdag niet zo'n groot probleem. Het gewicht lag ook op de aanhanger, dus daar ontstond ook geen probleem.

  3. di 29 aug 2017 21:18:04 CEST

    @Ayes Als je zegt niet te groot, mbt tot wegveiligheid doel je dan op de totale omvang of bv met name de hoogte? Ik ben met mijn ontwerp bezig voor een THOW van 2,55 bij 7,20 en 3,80 hoog (incl trailer). Ik wil hem naar Schotland kunnen rijden. Advies is meer dan welkom aangezien ik nu nog een een ontwerpfase zit =D

    Ik heb het over het THOW chassis wat geproduceerd wordt door Vlemmix, maar in essentie gaat het om iedere tandemasser waar een THOW op gebouwd wordt. Het probleem zit'm met name in de lengte, met de hoogte ontstaat vooral het risico op kantelen. De breedte doet er niet toe.

    Voor in het verkeer is het veel veiliger om je THOW op een schamelwagen te bouwen, dan ontstaat dit probleem niet.

  4. di 29 aug 2017 21:10:31 CEST

    @Rutmer Terecht dat je hiervoor waarschuwt, het lijkt mij ook een hele uitdaging (al ben ik wel van plan zoiets te bouwen). Die snelweg was natuurlijk niet nodig, als je die 200 km over binnenwegen had gereden was je misschien een uurtje langer onderweg geweest, maar zonder het gevoel levensgevaarlijk bezig te zijn.

    Uiteraard ben ik direct weer van de autosnelweg afgegaan en ben over N wegen gereden. Dat uurtje waren er wel 2á3, maar dat was mij het wel waard.

  5. ma 28 aug 2017 20:44:33 CEST
    Vrijbuiter heeft het onderwerp gestart Het verrijden van een Tiny House On Wheels.

    Afgelopen zaterdag heb ik voor een forumlid zijn THOW vanaf de werkplaats naar een nieuwe lokatie mogen brengen. Een afstand van een kleine 200 km.

    Daar ik in mijn dagelijks werk ook met groot materiaal op de weg zit, dacht ik dat het met een THOW ook wel kon. En inderdaad, binnen de bebouwde kom ging dat uiteraard prima.

    Maar op de autosnelweg. Een THOW van een meter of 10 lang en 4 meter hoog en twee assen in het midden, dat is echt levensgevaarlijk. Boven de 60km/u rijden was niet te doen, daarmee zou ik mijn eigen leven en dat van mijn mede weggebruikers in gevaar brengen.

    Als je echt langere afstanden wil afleggen waarbij je over de autosnelweg moet, bouw dan zeker niet te groot, maar hou het zo klein mogelijk.

    Als de THOW movement echt massaal uitgroeit, dan voorspel ik nu al dat er met enige regelmaat weer een THOW aan stukken over de autosnelweg ligt. En dat er regels gaan komen hoe groot een BE aanhanger eigenlijk mag zijn (zoals die er voor het vrachtverkeer allang zijn).

  6. wo 23 aug 2017 21:11:04 CEST

    Als je je TH ontworpen heb, kan je een start gaan maken met bouwen.

  7. di 15 aug 2017 21:34:53 CEST
    Vrijbuiter postte in offgrid ervaringen.

    Als je met een aggregaat werkt ben je bepaald niet offthegrid aan het wonen. Je bent immers nog steeds afhankelijk van derden voor je energie opwekking.

  8. di 15 aug 2017 21:32:51 CEST
    Vrijbuiter postte in Verwarming.

    @Yvette Wat Paul zegt. Ik zou zo'n kachel moeten inruilen voor ons dak, bij wijze van, om weer uit te komen met het gewicht.

    Hoeft niet. Laat je TH(OW) verplaatsen achter een vrachtwagen en het hele gewichtsprobleem is in 1 klap opgelost.

  9. di 08 aug 2017 19:22:06 CEST
    Vrijbuiter postte in Verwarming.

    @Yvette Het klinkt heel efficiënt, maar ze zijn niet geschikt voor een THOW. Zo'n kachel weegt 600 kilo!
    Voor een vast huisje zou het kunnen.

    Hoezo niet? Als je die midden boven je assen zet tijdens het vervoer is er niets aan de hand.

  10. vr 04 aug 2017 22:58:56 CEST

    @Els Hallo Vrijbuiter,

    Wat en goede uitleg! Dank je wel. Ik begrijp nu wat je bedoelde.
    Ik wist van het bestaan nog niet eens af.
    Hoe het ook uit zal pakken voor mij, ik kies voor een afsluitbare ruimte voor mijn scootmobiel en dat is dit niet. Als onderstel houd ik dit toch zéker in gedachte.

    Die afsluitbare ruimte is vrij eenvoudig te realiseren, daar ligt het probleem ook niet.

Bekijk meer